onsdag 9 april 2008

Team spirit






Vid rödljuset stötte vi på Henrik från Team Pelton. Vilken klass han visade upp trots redan 6 körda mil. Han sjönk inte i graderna när han lät meddela att han hade cyklat 40 mil förra veckan. Cyklister som Henrik är bra förebilder för Team Solde. Dagens runda gick till brofästet med en jaktstart i backen vid fästet som höjdpunkt. Anders "Delavega" Jönsson visade på grym form i backen. Förra veckan cyklade jag ikapp honom, denna vecka hade jag inte en chans. Träning lönar sig. Anders 105:or kluddade dock på slutet. Anders kommer med mer info om det. För egen del var det skönt att vara uppe på hojen igen efter några dagars vila. Kom sent till rondellen pga att klossen i skon satt löst. Fick ta fram mejseln i sista stund för att skruva fast den. Jag har två sena ankomster till träningen nu. Inte bra, inte bra. Carlström körde en fuling idag och körde medvetet långsamt vid det obligatoriska rycket i första backen vid Sibbarp. Lurigt, lurigt. Nya vindjacken är brutalt bra. Sjukt bra andning och väger nada. Jag gjorde även en beställning på Crafts överdragsmojänger till skorna vilket var ett stadigt lyft.

3 kommentarer:

Johan C sa...

Trevligt med gästspel från Team Pelton. Har Anders kört mer pass än två de senaste veckorna?

Anonym sa...

Jag skulle vilja tacka för en mycket trevlig tur igår. Vilken tur jag hade som träffade er när ni precis skulle ut... Ser redan fram mot nästa runda, kanske redan till helgen.

Anonym sa...

Sedan vill jag också självklart tacka Dan för den fina beskrivningen av mitt första pass med Team Solde. Ska man vara noggran Dan så stannade jag förra veckan (sön-söndag) på 37,56 mil eller nåt sånt. Detta är min överlägset bästa vecka som jag tror kommer bli svårslagen. Så tack Dan du verkar vara en riktigt poet både på och av cykeln.