måndag 21 april 2008

Camp de knallebygden

Tiden går och så var det då bara 4 dagar kvar tills laget samlas för en gemensam helg. Vilken grej och vilken känsla. Notera oxå att jag inte skrev träningshelg utan bara helg. Träningen kommer självklart vara en stor del av helgen men fokus kommer också ligga på gemenskapen och kärleken i gruppen. Med andra ord det som får ett lag att bli just ett lag och inte ett gäng uppnosiga individer.
Efter mitt förra inlägg gällande campen har jag fått en del oroliga sms och samtal gällande nivån på helgen. Jag kan lugna alla med att ingen kommer bli avhängd och lämnad i ngn av de många klättringar vi kommer att göra. - Alla med i gruppen? -JA. - Bra då fortsätter vi. Om mot förmodan ett NEJ utropas väntar vi tills alla är samlade. Målet är ju fortsatt att klara cykla runt Vättern, inte att slå det gällande rekordet på 6.41:45. Nåväl, känn lugnet.
Preliminär agenda ser ut som följer;
Fredag;
20.15 Beräknad ankomst (ring när ni närmar er så guidar jag jag sista biten), kramkalas samt incheckning beräknas till 30 minuter.
20.45 Välkomstdrink.
21.00 Middag. Vad som händer efter middagen och hur länge den pågår återstår att se...allt kan hända.
Lördag;
07.30 Vakna
07.45 Frukost och genomgång av dagens runda.
09.00 Distanspass. Jag beräknar att passet är ca 15 mil. Längs denna sträckning är ett kaffestopp planerat. Beräknad totaltid är ca 6 timmar.
15.00 Dusch, stretch, mat och återhämting.
16.30 Guidad tur i minibuss i knallebyggden. Meddtag mynt om du vill fynda.
19.30 Middag och goda viner.
Söndag;
08.00 Vakna
08.15 Frukost
09.30 2,5 timmar fartlek och teknik.
12.00 Dusch, stretch och stor brunch buffé.
14.00 Besök hos tigrarna samt alla andra farliga djur.
16.00 Avfärd mot Malmö
Att ta med;
Cykel, pump, slang och cykelkläder såklart.
Sängkläder alt sovsäck och kudde.
Lite pengar och en flaska jäger.
Även att det är 30 grader och sol när ni lämnar Malmö så ta med regnkläder och underställ. Regn och kyla är mer regel än undantag i denna del av sverige. Ställ in er på regn, allt annat är på riktigt en bonus.
Låt mig veta om ändringar behöver göras i agendan. Vi kommer ha riktigt kul, det vill jag lova och jag längtar efter er allihop. Varmt välkomna.

12 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Erik, det här är så fint att jag nästan håller på att smälla av. Strukturerat, seriöst, kärleksfullt och alldeles alldeles underbart. Jag räknar även med att få utnyttja mina numera 55 kg till att njuta i backarna.

Dan Stenqvist sa...

Jag är lite orolig över den här minibussbokningen som det snackats högst löst om. Är det någon som bokat? Vet vi om det blir spons på den? Har Blixten kommit hem välbehållen från Egypten? Vem kör minibussen?

coach sa...

ojoj Dan, blir det så här oroligt när jag inte är inblandad?

Dan Stenqvist sa...

Japp, det blir det. Vart är du på söndagarna? Du är väl inte rädd för att Micke ska köra ifrån dig hoppas jag? Ska du med upp till Borås föresten?

Erik A sa...

det vore pricken över i:et om coach vill följa med. Dan, bra att programmet faller dig i smaken.

Johan C sa...

Låter som du har lite resfeber Dan. Du behöver inte vara orolig. Blixten har läget under kontroll.
Underbart upplägg Erik. Jag har aldrig längtat så mycket till Bollebygd sen jag var och kollade på en 3 mila runda skidåkning med Thomas Wassberg i spetsen utanför Borås!
Får vi inte se Borås by night?

Dan Stenqvist sa...

Feber är bara förnamnet. By night Johan, ligger du och jag i en stadig sked (jag tar med sovsäck så du behöver inte tänka på det).

Johan C sa...

Dan, jag känner att jag kommer att lämna Johan i ett tryggt förvar över helgen. Skönt att du är med! Jag får kanske ta en sväng över till gumman och se om det finns någon morotskaka...
//Emma

Dan Stenqvist sa...

Emma, himla skönt att höra! Robertos fru var inte alls lika förstående angående skeden när vi var i Florens. Förstår inte varför. Gumman har alltid något på gång. Vi har börjat grädda sjukt mycket våfflor den senaste tiden. Det är bara att komma över.

Matti sa...

Jäklar, Dan det är tur att din gumma inte är min gumma. Då hade jag behövt träna dubbelt så mycket och äta dubbelt så lite näringslösning. Lyser min avundsjuka(och hunger) igenom nu...

Anonym sa...

Vilket upplägg Erik och hela ert fatastiska team! Jag har blivit tillfrågad om jag vill vara med och köra passet med er på lördag. Känns mycket ärofyllt och ska bli mycket kul. Har bara en fråga. Är det ok om fyller innehållet i jägerflaskan i en cykelflaska så den får plats i flaskstället?

/Mattias

Dan Stenqvist sa...

Mattias, det ska bli en sann ära att få cykla med dig!