torsdag 3 april 2008

Sparven


I likhet med många andra, t.ex. Babben Larsson, kämpar jag dagligen med min vikt. Dock har jag det motsatta problemet jämfört med Babben, jag gör allt för att inte gå ner i vikt. Cykelträningen verkar ha gett resultat och jag har gått upp ca ett kilo sedan vi började rulla! Det känns verkligen helt fantastiskt fint för självförtroendet. Min dröm hade varit att kunna krypa uppåt ca 58-59 kg inom en ettårsperiod. Det känns inte som någon omöjlighet men man ska veta att det är en kamp varje dag.

11 kommentarer:

Johan C sa...

Jag tyckte du såg lite kralligare än vanligt när du kom in på en kaffe idag. Vi ska nog få upp dig till över 60 efter sommarens cykling!

Dan Stenqvist sa...

Föresten, är det det nya brödet som ligger bakom?

Johan C sa...

Såklart det är brödet! Se bara till att lägga på ett rejält lager majjo!

Dan Stenqvist sa...

Det här känns lovande! Visserligen har jag varit lite het på kakfatet den senaste tiden, men jag anser att jag inte snattat alltför många cornettos(ar?) på Solde denna månad. Men jag tror sm sagt att det är det nya brödet på Solde (och Saras bröd såklart!) i klang med att min kropp får kämpa mer än tidigare som gör att denna positiva utveckling uppstår. Sedan ska vi inte glömma att Maxim har ett finger med i spelet också. Kolhydrater är bra för mig. Jag ska snacka med Lars på Maxim imorgon och sportdrycken kommer att dyka upp nästa vecka. Jag ska luska lite med Lars angående cykelspons också. Han har lite kontakter.

Katarina M-I sa...

Kör ni från Rondellen på söndag?
/Katarina

Dan Stenqvist sa...

Hallå Katarina! Med största sannolikhet blir det start vid rondellen klockan 11 på söndag. Ha dock koll på bloggen ifall det skulle bli ändrade bud. Tyvärr kommr jag själv att vara uppe i Stockholm nu på söndag.

Anonym sa...

Howdy. tar ni emot gästcyklister på era rundor eller är det ett slutet sällskap det hela handlar om?
Vårt team (TEAM PELTON AB) är inte så stort så jag hade gärnat rullat med er nån gång... kolla gärna in vår blogg: http://200.misans.se/

Mvh:// Henke W aka Wengan.

Dan Stenqvist sa...

Ju fler cyklister desto roligare är vår teori! Ni är hjärligt välkomna! Vi flaggar på bloggen vilka tider det är som gäller. Det är oftast samling vid "rondellen" vid Tessins väg. Nice blogg ni har!

espressobiker sa...

Jag hoppas vi startar lite tidigare på Söndag. Det är ju trots allt Ronde van Vlaanderen på Söndag som jag måste se på. Eurosport börjar visa kl 13 men jag kan tänka mig att börja titta vid 14. Så en start vid 10 skulle ju vara väldigt bra.

Anonym sa...

Nu är du ute och cyklar Dan. Cyklister SKA vara lätta. Kan Leonardo Piepoli med sina 52 kg, fördelade på 172 cm, vinna bergsetapper i Giro d'Italia år efter år så kan du utan problem ta dig runt Vättern.

Instämmer f.ö. med signaturen espressobiker...bortsett från att jag INTE kan tänka mig missa den första timmen av 'De Ronde'.

/Chrille

Dan Stenqvist sa...

Helt rätt där Chrille!