söndag 6 april 2008

Söndagstur norröver





 

En stor skara cyklister stod vi turbinen imorse. 10 pers, nytt rekord!! De som inte har varit med innan var Katarina. Mycket erfaren cyklist som var riktigt stabil på rundan idag. Hon har en egen blogg cykelmygg.se. Den andra var Kajsa som inte bara gjorde premiär på Team Soldes rundor utan första rundan någonsin på sin nya racer. Hon krigade riktigt bra hela rundan och gjorde en fantastisk först runda. Blev en liten vurpa också. Bra jobbat Kajsa!!
Den som höll i takt pinnen var Ola A. Vi höll dock på att tappa honom efter 2 km cykling efter ett störtdyk! Hur är det med höften Ola?
Som en erfaren cyklist som han är skakade han av sig vurpan och styrde upp en mästerlig runda. 8 mil med ett pitstopp på Barsebäcks golfklubb. Vi har aldrig blivit så uppmärksammade när vi har stapplat in med våra uniformer förut. Har inte golfare sett cyklister förut? Vi gillade iallafall uppmärksamheten drack kaffe och tryckte i oss en delikatoboll. Blev en fin lagbild utanför klubbhuset. 
Josefin som gjorde premiär i onsdags körde första långpasset idag. Som hon krigade. Hon får tapperhets medaljen denna dag och glädjespridare priset. 

Det glädjer oss att det är så många duktiga och erfarna cyklister som vill följa med oss på våra rundor. Man lär sig alltid tips och råd av er det uppskattas mycket!!
Tack för en fin dag!

Och Dan: Ja, vi saknade dig jättemycket!!

  

11 kommentarer:

Jesper sa...

Tackar för en mycket fin runda igen. Kul att vi var så många!

espressobiker sa...

Höften är röd och öm. Om några dagar kommer den vara vackert lila. ;)

Jag som trodde att jag kunde mästra spår i gatan efter 27 år i Göteborg.

Katarina M-I sa...

Tack för en supertrevlig dag och nytt fikaplace:)

Eloge till Ola för stabil tajming med pavén på Eurosport!

Delavega sa...

Ja, det var verkligen en underbart trevlig tur.
Mest minnesvärt var nog alla konservativa golf femtitalisters blickar då nio svettiga och hjälmbärande cyklister entrade den scenen på den fashionabla countrycluben.
Världsklass!

Anonym sa...

Hej kära cykelvänner. Vi på Team Pelton AB är lite intresserad av att veta vilken väg ni cyklade när ni cyklade norröver? Hoppas att ni vill dela med er av denna info då vi skulle uppskatta detta enormt!
Jag ser inga hinder för att ni inte skulle vilja dela med er av denna info då jag inte har upplevt någon rivalitet mellan Team Solde och Team Pelton AB utan snarare en slags uppskattning av varandras arbete.

Katarina M-I sa...

Om det är OK så kan jag lägga ut kartan över söndagen på cykelmygg, just tell me.

/Hon med största, dock inte vackraste klockan.

Anonym sa...

Ja tack det hade varit uppskattat.

Dan Stenqvist sa...

Det är bara för vackert detta. Jag blir fuktig i ögonen av dessa bilder.

Johan C sa...

Abslout uppskattning henke. Såklart vi ska hjälpas åt kring äventyret. Det var en riktigt fin tur som Ola ordnade så det kan verkligen rekommenderas. Kan inte Katarina maila rundan till johan@soldekaffebar.se så kan jag lägga ut den på bloggen??

Johan C sa...

Jag gillar dina pulskurvor på din blogg katarina! Kanske värt att köpa en jätteklocka!!

Johan C sa...

Ni hade redan löst det såg jag på din blogg. Bra bra jag ska inte lägga mig i!!!