måndag 11 februari 2008

mmmalmö

Det bjuds på upplevelser i Malmö, här bjuds ett axplock.

Att Johan skulle faceplanta var ju ingen hög oddsare direkt... För några år sedan gjorde han en mer eller mindre identisk plant men då på damcykel och en folköl i ena handen. Tanten som åkte i bilen bakom har fortfarnade matjord på vindrutan. Vi är alla lyckliga att Johan gick hel ur matchen, produktavdelningen här i Borås är inte lika glad då "blodfläcks jackan" idag slängdes för återvinning pga dess utseende.

Vidare var solen och kaffet på Aldos bänk bland det mest kärleksfulla jag upplevt sedan Johan Lindbom snubblade in ett avgörande mål i SM-final mot Brynäs 1995. Ovan nämnd Johan C var på plats i Gävle men hade valt att gå till pissoaren då puck mötte maskorna och HV fick lyfta bucklan för första gången. Nåväl, detta säger kanske mer om mitt kärleksliv än hur kaffet hos Aldo smakade. Gott var det iaf och jag insåg att jag drack en 6:a espresso inom loppet av 25 min.

Den form och grund som team solde visar upp i början av februari imponerar enormt. Får vi ordning på detaljerna känns 12 timmar runt Vättern som ett extremt deffensivt mål. Känns oxå som att laget är strategiskt byggt likt ett riktigt proffslag, det finns verkligen stora kompetenser inom alla kategorier. Hur många lag har en klättrare likt Dan S, hur många lag har en tempocyklist likt Johan C, hur många lag har en utbrytare likt Matti.... inte många. Finns fortsatt moral kvar till juni att man efter avslutad 10 mils runda direkt packar trunken för 2 timmar hockey är det enda som kan stoppa oss förslitningsskador. Möjligtvis oxå att jag lyckas supa till det med friplåtarna..

Exempel på detaljer är att jag skaffar en mer aerodynamisk kruka, att Dan sätter på sig en jacka istället för Percy Nillsons senaste Torso pressening, att Matti växlar från traktordäck till slicks, att vi hoppar korv och mos på Elmia och istället byter blod i Bankeryd. Som sagt, vi har en del att slipa på men jag ser fram emot en fortsättning.

söndagens ris;
Busschaffören som tutade på oss så att ialla fall jag höll på att köra i diket då Skanörs spurtpris avgjordes.

söndagens ros;
Går till Ola som på ett extremt proffisionellt sätt höll ihop gruppen. Alltid lika skönt att ha med en riktigt rutinerad roadieräv i klungan.

8 kommentarer:

Anonym sa...

haha, det här var jätteroligt ju. ser fram emot fler inblickar i johans mörka förflutna.

coach sa...

träningsplaneringen håller hör jag, fin basträning i januari hjälpte! Tro mig sara vi har sökt efter mörker men hittar inget annat än stjärnglans!

Dan Stenqvist sa...

Vilken sammanfattning! Blir det inte mer mörker än så fortsätter Johan att regera på tronen "Mr Helylle".

Anonym sa...

Ni är fina! Fantastisk summering. Nu är det väl spikat att erik skriver krönikorna till dagspressen. Sara är sydis sugen på en helsida kanske?
ledsen för blodfläckarna erik. Ni fick provat tröjan ordentligt iaf. går inta alla plagg från craft igenom samma tester??

Erik A sa...

johan, våra tester görs i lufttunnel - inte jordhögar. Men vem vet, du kanske satte fingret på något och isf ser jag till att du får din royalty del. Johans förflutna lär ni om inte innan bli vittne om då vi åker igenom Bankeryd, det kommer råda lynch stämning och vi bör nog träna på att kapsla in honom i klungan.

Dan Stenqvist sa...

Om sydis är sugen? Det är skit samma om de är sugna eller inte, en helsida KRÄVER jag!

Anonym sa...

okej, ska göra vad jag kan ;)

Dan Stenqvist sa...

Gott mos Sara. Jag tror att vi ändå har förståelse för om det inte kommer att gå hela vägen fram till en första sida. Om sponsortrenden håller i sig kan vi snart annnonsera på mittuppslaget två gånger i veckan.