onsdag 27 februari 2008

Framåtstupa sidoläge

Idag var det så dags för mitt andra pass med Team Solde.
Det hade nog gått lika fort till brofästet med bräda och segel
för det var duktig vind i pannan.
Skulle tippa på en fördelning runt 40 min dit - 10 min hem.
Hur som helst, det var inte därför jag skulle skriva.
Hade inte jag gjort det så hade Johan C berättat om min första
och min andra blunder vad gäller fastknäppta skor i pedalerna.
Dagens pass gick bra ända till ca 100 m från min ytterdörr.
Ett rödljus stod ivägen och jag glömde att mina fötter satt fast.
Resultat - långsamt vänstervriden vurpa rakt på höften.
Några skratt och sisådär 86 m senare kommer en bil ut framför
oss. Johan C bromsar och således också jag.
Resultat - långsamt vänstervriden vurpa rakt på höften.
Tror inte jag blir Rookie of the year...

5 kommentarer:

Johan C sa...

Det var fantastiskt roligt Anders.Du får lägga höften på lite is över natten!

Dan Stenqvist sa...

Inte helt oväntat att det här är Carlströms humor. Anders, bra jobbat. Det är sånt här man blir härdad av.

Dan Stenqvist sa...

Har läst inlägget fem gånger nu. Inget snack om saken. Det här kommer att bli "Årets inlägg" alla kategorier.

SandiniSamtiden sa...

Jag hoppas det finns bildbevis till dokumentären. Tänker sno Johans vurpa om 30 sekunder.

Johan C sa...

allt gick väldigt fort så jag fick inte upp kameran, men det finns så mycket bra annat filmmaterial!