onsdag 13 februari 2008

Förslitningsskada

Efter att vi hade cyklat i söndags fick jag en konstig känsla i buken klockan 22:47. Det började värka på ett obehagligt sätt och jag trodde att min söndagsdosering av kreatin hade slagit fel. På måndagsmorgonen var det värre. Amelie gjorde en rutinundersökning och kunde konstatera att det var muskelvärk, kreatinet var alltså inte orsaken. Det är inte mycket bättre idag. Min teori är att jag måste ha använt bukmuskelaturen på ett annorlunda sätt än vad jag är van vid under söndagsturen vilket har resulterat i detta ömmande. Det lustiga är att den bästa ställningen för mig dessa dagar är den som ni ser här nedan. Just i fotoögonblicket väntar jag på att kroketterna ska bli klara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ni borde konsultera mig för en demonstration av lämpliga stretchningsövningar. vi har alltid en omfattande muskeluttänjningsstund efter varje spinningpass.

Dan Stenqvist sa...

Konsultationen kan möjligtvis inte ingå i sponsavtalet mellan Team Solde och Berg Bröd AB måntro?