torsdag 28 februari 2008

Camp Borås

Läste en kommentar från Ola att teamet har 5 mil till närmsta backe. Detta är inget som gynnar oss vänner, vi måste våga börja plocka höjdmeter snart annars kommer Alpe de Bankeryd kännas som Mount Everest. Skånevind i all ära men vi måste upp där luften är tunnare. Med detta som bakgrund bjuds härmed team solde in till dess första officiella training camp där backdosen beräknas till en normal cyklist årskonsumtion av höjdmeter. Campen går av stapeln helgen 19-20 april med beräknad ankomstdag fredagen den 18 april. Ett detaljerat schema kommer att presenteras på bloggen då vi närmar oss. För att droppa lite tankar runt upplägget kommer fredag kvällen bestå av vitt bröd, olivolja och vin. Lördagen 5 timmars långpass, föreläsning om klä dig rätt, vattengympa/smidighet samt brakmiddag på stan. Söndagens träning leds av Team MA:s sportchef Mattias Carlsson, backintervaller är utlovade. Som sagt, mer detaljerad info senare. Är det någon som redan nu vet att mormor fyller 80 den helgen vill jag att ni säger till så hittar vi alternativ.

I övrigt har min bloggnärvaro senaste tiden varit låg, bättring utlovas. Förra veckan spenderades i Österrike med 7 dagars lössnö, bra pump i benen.

Glädjer mig enormt att Anders har gränslat sadeln. Känner jag Anders rätt är detta den sanna taktiker som laget verkligen behöver. Han kommer att styra laget från mittposition i klungan med millimeter precision, likt då Esa-Pekka Salonen äger symfonierna i Berwaldhallen. Utan dirigenten mitt i klungan är risken överhängande att Johan har spurtat sig trött innan vi passerat Ödeshög.

Nu sätter jag mig i bilen mot Mora, Vasaloppet väntar, dock inte deltagande utan en plåtning i samband med det. Kan därmed inte närvara på söndag men är mer än gärna med på länk om media så önskar.

3 kommentarer:

Blixten sa...

En helg som inte riktigt passar med mitt schema. Med största sannolikhet är jag i Egypten. Om Egypten skulle fallera har jag närvaroplikt på SM. Hårda bud

Dan Stenqvist sa...

Mäktigt inlägg i sedvanlig ordning Erik! Det är alltid lika "tändande" att läsa. Jag ska kolla i almanacken. Tror inte att det borde bli något problem, (bara jag kan deala loss mig själv från lördagens pass på Solde).

Johan C sa...

Fantastiskt inlägg. alpe de bankeryd kommer var en tuff match trots campen tror jag. Jag har åkt ganska mycket moppe där. Det var knappt att den orkade upp.
Jag har ledig helg så för mig funkar det.
Fernlund du får ställa in Egypten. Var är pyramiderna mot Borås??!!