lördag 7 februari 2009

Strängar och spurter

Fina killar hela bunten och vilka krigare.

En av de renaste vägarna för dagen.

Lindström fick punka. Heman snackar i mobil och Åbom bara betraktar.


Strängar och dystert. Inte många soliga inlägg från sjuhärard.

Lindström hade djup ånger efter denna lilla svordom men det är med kärlek menat.

Idag var det distans på schemat. Håll i hatten vilket underlag sjuhäradsbygden bjöd på, ingen lek. Jag snackar inte om strängar på en innekrog utan galna snösträngar på vägarna. Jag är inte riktigt van vid denna företeelse och tycker i många fall att det är förenat med livsfara då man får möte med bilar. Lätt att halka till. I vanlig ordning har inte svenska bilister förstått att cyklar får vara på vägen. Idag när vi hade 500 meter kvar på rundan tuttade en gubbe på oss och körde toknära, direkt var det det båda nävar och fingrar uppe i luften. Direkt efter bromsade bilen in, stannande mitt på vägen och ut hoppade en söt gubbe i clubblazer och guldknappar. Han började tokskrika och sa att vi inte fick vara här etc etc. Känn lugnet gubbe och låt inte dina frustration gå ut över oss snälla cyklister svarade vi. Han sparkade i luften och vi skrattade. Ja ja, så kan det va. För övrigt var det i vanlig ordning spurter till varje blå ortsskylt. Lindström blev spurtkung. Jag förfrös tårna, underskattade blötans effekt. Återigen Downhill, var är du som team läkare i dessa lägen?
För övrigt gjorde jag klart med en av Sveriges absolut bästa klättre idag att han kommer att deltaga som lärare/föreläsare/coach och professor på träningslägret i jkpg. Han heter Heman och en närmare presentation kommer senare på bloggen.

3 kommentarer:

Amelie Olofsson sa...

Hörde jag en en svordom framför det fina, fina ordet "skåningar"? Njä, det var nog bara blåsten. Men attsiken vad ni är hårda som cyklar med förfrusna tår bland snöslask och galna bilister. Ära till er!!

Anonym sa...

Vackert Erik!
De är kul att på nära håll följa din utveckling. Draget ökar i en hiskelig fart o du börjar mer o mer att "tänka" cykel! Se upp för herr Abrahamsson under -09...
Jag fastnade framför ett program om kaffe på tv4 idag och helt plötsligt står ju DAN mitt i rutan o snackar kaffemaskiner! Jävlar vilken tänning :)

/Åbom

Anonym sa...

Åbom, du är kung som ser kaffeprogram på tv!