måndag 16 februari 2009

Spurtträningsintervaller med Spurt-Henke.


Spurt-Henke bjöd på spurttränings intervaller idag. Jag, Tompa, Emma och Max fick uppleva denna episka kväll. Upplägget för att bli en spurtare av rang:

1. Uppvärmning 2 km lätt löpning
2. Jämnfota hopp vid Pildamsteaterns läktare. 6*5 rep. 
3. Efter varje rep varannan 15 höga hopp varannan 20 höga benlyft på varje ben.
4. Efter alla rep maxa höga hopp.
5. Löpning 4 km.

Så galet jobbigt. Efter 3 rep var det riktigt tufft att hoppa de 12 jämnfota hoppen att man höll på att kräkas. Syra i benen så man kunde koka en sås. Och grädden på moset de underbara höga hoppen. Jag ville bara förvandlas till en groda. 
Men med bra moral krigade vi oss igenom alla 6 rep. Gott jobbat och tack Spurt-Henke för fint upplägg. 
Går rykten om att det går en repris på torsdag 19.30.
 

5 kommentarer:

Snarkus sa...

Jag hatar att vara sjuk, jag vill ju lida på det sköna sättet!

Anonym sa...

Kul att ni gillade passet. Första gången är alltid värst men alla krigade grymt bra även när det tog emot rejält. Normalt sett brukar pass nr 2 gå på torsdag men denna vecka har det flyttats fram en dag till onsdag 19:30. Hoppas på lika fin uppslutning då. 5 pers är bra, det snöade ju ändå en hel del.

schmunk sa...

Nån som vet var man kan köpa livestrong-armband?

Anonym sa...

schmunk >> Jag har en hög i obrutna förpackningar någonstans. Jag lämnar in några på Team Solde headquarters om/när jag hittar dem. /Christiano Trampaletto

Snarkus sa...

Klockrent, jag vill också ha :)