torsdag 4 augusti 2011

...och vilken backkärlek det blev!


Bjärehalvön i mitt hjärta! Underbara cykelvägar, sol, backar, skönhet, toppnoteringar på uppåt 80knyck utför och 18%:iga lutningar, mjölksyra, tårar, kaffe och burgare utanför Pepes bodega i Båstad hamn.

När vi efter ca. 5 timmars cykling och +1000 bestigna metrar väl landat igen på parkeringen vid Grevie kyrka var det inte benen som värkte, utan ansiktet efter att kört runt med ett fånflin hela dagen. Mallisvibbar! Som grädde på moset bjöd Magnarps strand på årets första dopp i Sverige.

I motsats till mitt sura måndags-focking häll-humör så är jag idag alldeles övertänd då båda OS poängtröjor hänger i garderoben (damernas förvisso imaginära, men på något vis ändå svettig, tajt och snygg). Plus att vi i eftermiddag, med ny rutt, ska ta oss över BÅDE Söderåsen och Hallandsåsen på vägen till Halmstad...under strålande sol!

2 kommentarer:

Mackan sa...

Du är en källa av inspiration D. Zorn!

D. Zorn sa...

Jag vill tillägga att backkärleken blomstrade fullständigt först när jag på hemvägen från Halmstad hittade en finfin grusväg att alena bestiga Söderåsen på, toppa det med närkontakt med ett tjugotal unghjortar som försöker preja mig av vägen när jag precis nått toppen. Epic!