onsdag 31 augusti 2011

BREAKING NEWS: Doc. Downhill gör comeback

Nu på kvällskröken över en Crisp n Light, släppte doc. Downhill den glada nyheten. Det blir comeback på Vätternrundan efter två års frånvaro. För egen del bubblar det i magen av glädje över detta besked. Det innebär också att min roll på Vättern 2012 kommer att bli annorlunda. Jag kommer att agera hjälpryttare till Downhill under hela loppet och se till så att hon inte tappar några jellybellysar på vägen. Möjligtvis kan SUB9 vara ett något för tufft mål ifall doc. måste opererar någon ländrygg längs vägen, men en gemensam start och sedan får de som vill satsa på SUB9 eller snabbare gå för det och de som vill köra något lugnare gör det. Gervard, hur låter det? Och som sagt, det börjar brinna i knutarna för anmälning. Carlström kommer hem från ursprungsresa nu på lördag och går det att vänta till söndag för att anmäla sig eller ska vi ligga på direkt? Starttid runt kl4-5 känns mest rimligt nu efter att ha läst lite info.



18 kommentarer:

Thomas Gervard sa...

Jag tycker som erfaren VR-cyklist (anmäld flera gånger, aldrig genomfört) att din idé låter stabil ;-)

Vi kan väl göra som så, att de som vill köra i klungan skriver det här (innan söndag), och skickar ett mail till mig med de uppgifter som behövs för att jag skall kunna göra en gruppanmälan. På söndag gör vi en gruppanmälan som inkluderar Carlström.
Skulle det nu visa sig att platserna kring den tiden tar slut i en rasande fart, får vi antingen välja en annan tid, eller skita i gruppanmälan. Men det problemet tar vi tag i om det uppstår.
Betalning får vi lösa på något sätt, när vi bestämmt hur vi skall göra. Vad tycks?

Förra året tog platserna slut på några veckor, så det kan vi nog räkna med i år med, men starttiderna kan nog bli jobbiga längre fram.

Thomas Gervard sa...

http://vatternrundan.se/Default.aspx?module=4&content=242&fwsite=1&lang=SV

Där står det om de uppgifter som behövs.

Greven sa...

Hur gör vi med sadelväskan....... //Greven

Lars sa...

Jag sitter fortfarande och småflinar åt diskussionen kring sadelväska och kommentarerna kring denna. Min vän och kollega körde nämligen VR det året med styrväska med kartfodral. Själv måste jag erkänna att jag körde med sadelväska trots 3 ryggfickor...

Greven sa...

Jag vill härmed klargöra att jag gått vidare i livet och har accepterat att alla ju får göra som de vill. Som blivande trebarnsfar ser jag detta ämne med mogna ögon, I´m letting you go! Dr Downhill skruva på din husvagn bakom sadeln och släng dig ut i det okända, glöm bara inte att söka bygglov. Peace //Greven

Dan Stenqvist sa...

Downhill beräknas ta av sig stetoskopet klockan 16 idag och kommer ge svar på tal angående cykelväskan. Jag kan dock hinta om att det har surfats runt på tyska touringcykelsidor på sistone...

Lars sa...

Alla vettiga starttider verkar vara slut nu i vilket fall som helst...

MOCK sa...

Kära Team Solde. Ett kärleksbrev följer:

MOCK sträcker ut en hand. Vi är i diskussion om att cykla denna förbannade klassiker/ Ta oss in i fin rummet/Visa våra färder & mödrar att vi också kan. Vi är ju en liten klubb som mest sysslar med illegala cyklelopp, hyss & fika turer. Men även kända för en & annan Alley cat & Almåsa Öppna m.m. Vi är för få & oerfarna för att cykla ensamma. Så hur vore det om vi hakar på er? Ska försöka styra upp allas intresse tills på söndag. Annars bokar vi en egen gruppbokning & hoppas på samma tid, Vi får se. Hörde rykten om grupp boende osv...

Väl mött / Lang

Dan Stenqvist sa...

Låter vettigt! Som alltid blir det svårt att försöka få alla uppmärksamma, men deadline är söndag och då anmäler vi oss!

Dan Stenqvist sa...

Lars, 22:40 starttid vill vi inte ha ändå.

D. Zorn sa...

Jag och Ninja-Jen är taggade! Vi är beredda att ta både hjul och vind, bara jag får ha mitt vatten i fred.

Dan Stenqvist sa...

Fan, tycker det känns lurigt med gruppanmälan, måste en snubbe betala in för alla då? Det kommer inte att gå. Kanske bäst att vi anmäler var och en för sig och sedan flyttar om starttider så att så många som möjligt kan starta samtidigt?

Jerry sa...

Jag e sjukt sugen! får man även som exil skåning joina denna karavan av sub 9. Har en tid på 9:04 som måste slås om jag ska få tyst på min bror så jag tar gärna rygg på sub 9:an... vilken start tid satsar ni på? så man kan få med det i sin anmälan, jag kan göra anmälan själv om det e så att ni redan slutfört eran.

mvh
Jerry

Dan Stenqvist sa...

Klart du ska med Jerry! Det är anarki i anmälningen nu. Jag vill köra så sent det går. Carlström kommer hem på söndag men frågan är om jag inte ska messa honom i Kenya och säga att han ska söka upp en dator och anmäla sig ikväll så att vi får en något sånär vettig tid. Någonstans mellan 3-5 hade varit bra att starta.

Jerry sa...

Japp jag e med på den Dan! Tiden vi startade på sist var grym tycker jag...

Jerry sa...

kollade precis anmälan, ser ut att var dåligt med starttider kvar...
vad jag kan se, så ser det ut att vara antingen att man startar 01.30sen e det e gap på några timmar till 06.20..

Dan Stenqvist sa...

Jevvlar vad det brinner i knutarna. Då är det hellre 06:20 som det ska startas.

Jerry sa...

ja det verkar inte bättre...

verkar ju inte vara så svårt att ställa sig i ett annat led, när man var där sen... men jag tror jag bokar den, i alla fall så får jag ändra sen..