tisdag 23 augusti 2011

Last Rider Standing.

Ny alternativ aktivitet imorgon på Onsdagsspurten.
Vi ses vid Turbinen kl 19.00. Slagfältet kommer att vara i närheten.
Reglerna är enkla. Alla startar samtidigt. Vi kommer att köra en varvbana som är cirkus 500 m på Ribban. Alltså är underlaget gräs! Den som är sist varje varv kommer att få kliva av och ställa sig i domarkåren och bedömma vem som är sist om det blir tight vid mållinjen. När det återstår 10 ryttare kommer vi att samla ihop fältet till en final. Det är här poängen kommer att delas ut! Vi vet inte riktigt hur länge en omgång kommer att ta men vi siktar på att det kommer att bli 3 omgångar så det kommer bli mycket poäng att köra om.

Ses imorgon.



6 kommentarer:

D. Zorn sa...

Gräs!? Va ä dä? Det är väl racer med slicks som gäller ändå?

Dan Stenqvist sa...

Självfallet! Jag hoppas på att det blir lite blött så att jag får ligga och kravla på marken som ett litet spädbarn.

Mackan sa...

Fakk, skulle tagit mountainbike om jag hade någon. Men det har jag inte eftersom jag är en ROADIE!

Vad har ni blandat i kaffekoppen pöjkar!? :-)
Il Macharonne

Johan C sa...

Zorn du älskar ju grus. Gräs är nästan som Grus förutom 2 prickar.

Ni behöver inte vara oroliga. Vi har läget under kontroll!

Anonym sa...

Spuing I can't make it... I've been on grass before but didn't like it that much. Big balls, it will take, to lap the group early and sit in 'till the final!!
Good luck all.

Cheers Lucky Luke

D. Zorn sa...

Thanks for the tip, will probably come in handy tonight.