måndag 1 augusti 2011

Focking häll!


Idag togs ett efterlänktat paket från Chainreaction emot och med kliande fingrar vi började skruva med Jennicas något tilltygade hoj. Nya reglage, vajrar, bakväxel, kedja och linda. Efter ett smärre helvete med vajerhöljen och spretiga vajerändar hela vackra dagen så var mekarglädjen sedan länge bortblåst men vi kunde äntligen ge oss ut på vägarna. Vi hann till Lönngatan innan det började regna. Vi hann nästan till Oxiekorset innan Ninja-Jen upptäckte att Daniel hade bakhjulspunka. Vi hann nästan stanna innan jag upptäckte att jag också hade bakhjulspunka. Vi hann precis laga två punkteringar innan Daniel fick ytterligare en punktering. Vi hann tillbaks till Malmö precis när solen kom tillbaks och vägarna torkade upp. Vad gör man? Jo, man ställer sig att posera i gathörnet utanför Pub25 resten av den planerade träningstiden och flashar vaderna. Utåt sett tre stencoola, kittade atleter men inners inne gråtandes och totalt besvikna.
Ibland är det inte så särskilt roligt, men imorgon ska solen stå stabilt så då blir det backkärlek på Bjärehalvön och Hallandsåsen!

När jag ändå är lite småsur så vill jag passa på att sända en hälsning till Eurosport och låta denna video inspirera till vad de sedan länge borde gjort med deras värdelösa streamtjänst, Eurosport Player.
Adamson och Vacchi, ni är så mycket bättre.

6 kommentarer:

Johan C sa...

Grym maskin!

Dan Stenqvist sa...

Vilken jävla moral!!

Forellen af Tractorpuller sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Forellen af Tractorpuller sa...

Jag har köpt en sån maskin

Thomas Gervard sa...

Idag fick jag, på jobbet, läsa ett kompendium om arbetsskydd, och skriva under på att aldrig såga av mig fingrarna utan skydd på maskinen (eller nåt sånt)... Var det bara jag som lite skräckslaget undrade om det inte fanns en viss risk att råka fastna med fingrarna i t.ex de där tygstyckena som....

Kim sa...

Wow. Jag gillar när det börjar urarta med soffan och lastpallen! Jag vill stoppa ner en cykel.