tisdag 22 december 2009

Wassberg hade inte heller så kul.


En av de största anledningarna till att man som karl skaffar sig skägg är ju givetvis att Thomas Wassberg såg så brutalt farlig och fräsig ut när han sladdade in efter en femmil med hela ansiktet i vinterskrud. Därför var jag underbart lycklig efter dagens vända i skidspåret när jag upptäckte att jag själv hade frostat igen runt munnen. Som exil-skåning upplever man ju sällan de temperaturer som krävs för att andedräkten ska kristalliseras över hela anletet, så när man får chansen att köra intervaller på laggen i 15 grader minus hoppas man ju att uppdraget ska slutföras. Att uppleva istappar hängande i skägget väger upp för alla gånger man har gått på stan med senap i mustaschen.
Tyvärr var jag inte helt alert med kameran, så på bilden ovan framgår inte riktigt omfattningen av Wassbergaren.

God jul!

PS. Om vi ska lägga ett litet ord för teamets klädsponsor, så kan jag rapportera att Crafts trippel-lagerhittepå för vintercykling fungerar alldeles utmärkt i riktigt kalla temperaturer. Varm och torr som snus under hela rundan. DS.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill ha skägg

Henke sa...

Tjusigt Clabo!

Jag ligger klart efter dig... Men även mitt spretiga bidrag till klungan skyddar mot vinden, fantastiskt praktiskt. Så slipper man tramsa runt i rånarluvor snusnäsdukar o annat textil inlindat runt trynet när kvicksilvret kryper ner.
Mer skägg!!

Anonym sa...

Hej alla!
Nu går jag hem från jobbet och tar julledigt. GOD JUL från mig och Tractor Pullers 7-härad //Greven

Dan Stenqvist sa...

Bra där Greven!
Clabbe, 2010 kommer att bli ditt år.

Den 8e Kaptenen sa...

Skägg är skönt. Det har många fördelar, man ser ut som en vilde och sparar massa pengar på rakhyvlar!

Anonym sa...

rakat och linnement det är fint det. Åbom kolla denna film. http://www.youtube.com/watch?v=Y4BvgnDmq7U

Mvh jb

Henke sa...

Jäklar va de började rycka i vaderna nu! : ) Tack för filmtipset jb.