måndag 28 december 2009

Mästare på alternativträning!


Att medlemmarna i Team Solde är stora anhängare av alternativ träning är ingen hemlighet. Däremot är det kanske en större överraskning att många är mästare inom sina alternativa skrån. Blixten är ju nyligen korad Champions League-mästare i undervattensrugby, till exempel, något vi lagkamrater är extremt stolta över. Matti spelar ishockey med bravur, André är bra på det mesta han företar sig, Erik kan stoltsera med att behärska det mesta på två hjul och Dan och Delavega är hejare på racketsport.
Nu har teamets Johan Carlström slagit till och vunnit den åtråvärda Måsbucklan i hockey-bockey. För andra året i rad!!! Och då ska det tilläggas att förra årets triumf skedde under hans blott fjärde säsong.
Att någon gör en sådan kometkarriär inom en idrott kan för mig enbart jämföras med Usain Bolts explosionsartade intåg i friidrotten.

Att det i Carlströms fall har börjat talas om prestationshöjande substanser och andra genvägar till framgång handlar bara om avundsjuka och ett konservativt etablissemang som inte tycker att hans oortodoxa förhållande till gravitationen hör hemma inom sporten. Och sen när blev Göteborgs Rapé prestationshöjande?
Många skulle nog förlåta mig om jag påstod att han enbart vann bucklan för att undertecknad, vid tillfället i ensam majestät i toppen av tabellen, lyckades skada sig med fem omgångar kvar. Men där vet jag att en värdig mästare också måste ha den mentala aspekten i schack för att vinna. Det blåser snåla vindar på toppen, vissa kan inte hantera det, andra lever på det.

Nej, jag lyfter på guldhjälmen åt Johan C och gratulerar honom till Måsbucklan.

Team Solde gläds också åt att vi kanske kan vara världens bästa cykelstall på att utmärka sig i andra sporter än just cykling.

Besök gärna hockey-bockeylagets hemsida under mellandagarna (http://www.isund.se/seagull). Där kan ni förkovra er i regler, idolbilder, tabeller, krönikor och annat smått och gott.

God fortsättning på 2009.
2010 är ett nytt år.

5 kommentarer:

Snarkus sa...

på tal om alternativträning, var det någon som skulle springa det där sylvesterloppet på nyårsafton? jag var sugen, sen blev jag osugen, sen sugen, och nu vet jag inte...

Lindström sa...

Carlström säg mej, fins det något du INTE kan ?

Erik A sa...

Stort Grattis Johan, jag är stolt! Dock måste jag säga att detta understryker den enorma nivå vi har på juldagsbandyn på dammen då Mr Måsbuckla är näst intill osynlig i 6 raka matcher. Detta ifrågasätter inte på något sätt din fina utmärkelse Johan, det bara understryker hur vass linan med Berra captain, Dr Jons, Dave och Ledin är..

Johan C sa...

Jag var riktigt blek på juldagen, men det det fina med måsbucklan är att det sträcker över hela säsongen. Det här med toppar och dalar är viktigt. Det blir mer spektakulärt.

Johan C sa...

Ni hade en bra lina med Berra the capten som ankare och hade parkerat Dr Jones på topp. Och en krigare på mitten. Ni gjorde ett taktiskt mästerverk på den lilla planen. Men nästa år...