måndag 14 december 2009

Pepparkakshus Auktion till förmån för Barncancerfonden

Henke kan cykla, det vet vi alla. Henke är magisk på att laga mat, det vet vi oxå. Henke har höga kindben, det är snyggt. Att Henke kunde baka visste iaf inte jag. Nu har Henke byggt Västergötlands finaste pepparkakshus. Det är sant, helt otroligt. Inte nog med detta. Med inofficiell start igår kväll drog auktionen igång på huset där vinnaren kåras med ett klubbslag kl 12.00 på torsdag. Det högsta budet får huset och pengarna går oavkortat 100% till Barncancerfonden. Ett fantastisk inslag av allas våran fina Henke Åbom. Huset levereras till den lyckliga vinnaren i god tid innan julafton. Bud läggs under kommentar.

15 kommentarer:

Anonym sa...

25kr
/Andreas

Erik A sa...

50 kr
/Erik

Anonym sa...

60 kr
/Andreas

Erik A sa...

80 kr

Johan C sa...

102 kr

Erik A sa...

120 kr

Anonym sa...

Greven 180 SEK + 1st blandband/skiva för testcykling

HeMan sa...

200:-

Henke sa...

Ingen dålig auktion som rullat igång...
Tack för de fina orden Erik!
Men som ni förstår är det ju som alltid ett lagarbete bakom när det handlar om ett projekt av denna digniteten.
Därför vill jag passa på att tacka mitt team. Först och främst min käre bror Martin som är arkitekten bakom bygget och en riktig överdängare på pepparkakshus! Tack oxå bakteamet i lördas för glädjen och hejaropen! Preben, PT-mästarinnan, Fightersophie, Sandypants, Agenten, Liam och Laxen för kvalitetsvektygen och tålamodet med alla nonstopp.
Tack utan er hade jag aldrig hållit hem!

Krantz sa...

300kr

HeMan sa...

350:- för papparkashus plus 100:- för Grevens hits skiva.

Erik A sa...

Budgivningen är nu avslutad och Pepparkakshuset kommer personligen att levereras hem till Vinnaren. Stort Grattis Heman! Du visar att du inte bara kan gasa och trissa på en hoj, otroligt fint jobbat!

Henke sa...

Underbar relativt tidig attack som fällde avgörandet men den var å andra sidan stenhård med 11:an i långt ute på kanten... Grattis HeMan, du är en väldigt värdig vinnare!

Krantz sa...

Blev inget pepparkakshus för min del, men jag gick in på barncancerfonden.se och skänkte en slant i alla fall.

Johan C sa...

Stort Heman.Otroligt fint. Och fint av dig Henke att lämna ifrån dig ditt mästerbak.