fredag 4 december 2009

Topp 3 - Ben&Jerry



Att Ben&Jerry-glass är bra för benen är det ingen som kan ifrågasätta. Frågan är vilken Ben&Jerry-smak som ger mest diamanter. För egen del är jag en så kallad "vanilj-kille" som föredrar vanilj som bassmak framför choklad. Downhill är tvärtom. Jag kan även flagga för att jag även är en sk "kola-kille" som utan att blinka väljer kolasås framför chokladsås. I alla fall, min topp 3-lista på Jerry-smaker blir följande:

1. Caramel Chew Chew
2. Cookie Dough
3. Baked Alaska (lite förvånande för vissa att denna smak kommer trea kan jag tänka mig)

9 kommentarer:

Snarkus sa...

Mest förvånande att vissa blir förvånade av att trean kommer tvåa, eller vice versa. Är "Baked Alaska" lax-smak? Jag är inget fan av B&J - de är för sötsliskiga.

espressobiker sa...

Är B&J glass? Jag trodde det var fryst godis( med guldbitar i med tanke på priset).

Downhill sa...

Jag har minsann inte bara choklad på listan, min etta är skulle till exempel nog snarast klassas bland vaniljgruppen!

1. Cookie Dough
2. New York Super Fudge Chunk
3. Half baked

Jens sa...

B&J = sliskigt marknadsanpassad produkt skapad av en bunke runt ett konferensbord, inte för mej, äkta glass får det nog vara.

B& J var ju det en gång i tiden, synd att de inte kunde hålla den lokalt producerade/riktiga råvarulinjen, men kul att de använder gulan från utehöns:-).

Snarkus sa...

När B&J lanserade "Cherry Garcia" var Grateful Dead-frontfiguren Jerry Garcia fortfarande i livet. Lanseringen av smaken och dess namn skedde utan kontakt med Garcia. Han ryckte på axlarna åt det hela och sade till sin manager(?) som ville stämma B&J att "äsch, sålänge de inte sätter mitt namn på råolja och gift så låt dem vara.." varpå hans manager svarade att "om du inte gör något så kommer det också hända!".
Man tog kontakt med B&J och arbetade fram ett avtal.

(Fritt ur minnet, från "A Long Strange Trip: The Inside History of the Grateful Dead" av Dennis McNally.)

Joakim sa...

Jag är helt klart med Jens. Om jag var hemma hos nån och blev bjuden skulle jag äta det av artighet men annars håller jag mig lååångt borta från det där klafset.

Dan Stenqvist sa...

Snygga förpackningar och god glass! Skärp er!

Jenny sa...

Dan, jag är med dig- vaniljbas med kolasås i all former. Men den godaste B&J är faktiskt Cherry Garcia Frozen Yogurt!
Och lite kuriosa- jag har faktiskt besökt ursprungsplatsen i Vermont och smaskat free samples!! B&J rules!!

Jens sa...

Men det är ju inte glass !!! Jag kan inte med gott samvete betala för det, skärpning nu.

Fast jag kanske fajtar "en lost cause", fuskglassätare verkar ju gå igång på lösgodis också :-(.

Ni sitter alla fast i substansträsket, må alla E-nummer vara med er, över & ut :-):-)