lördag 10 oktober 2009

magiskt!

Idag har jag upplevt en av mina topp 5 bästa cykelturer i livet. Det var så mycket kärlek att hälfen vore nog. Allt började med att jag frågade om Åbom om han ville med mig ut och vispa en timme på lördag. Det slutade med att jag efter 11 mil fick tok kramp i duschen, vilken runda!
Hursom helst, vi träffades 10.00 på öfvre. Åbom attackerade på första tramptaget, jag och andreas följde, Hanna gnällde över farten och stötte av oss alla i Sparsör, ett gammalt beprövat trick. Lindström berättade hur man klär sig på vintern, Lindström vill åka grusväg hem men Holmen påpekade att jag sitter med diamanter, jag vill åka långt. Ove krossade allt motstånd på prestige de la OD spurten, pace på en balvagn, Andreas träffade en dansk kollega och gav han en varm kram, 60 knyck utför och höstlöven föll från en sprakande himmel, Andreas krossade allt motstånd i Timmele, Åbom krossade hela Ulricehamn med sin spurtrökare, Café torgstallet invaderades och två backar cola köptes, lindström påstod att han var krispig och drack mer cola, Holmen skrattade och skakade på huvudet, Lindström sa att han skulle gå och kissa och var borta 20 minuter, jag själv stötte på banvallen och var loss i typ en timme eller iaf 3 kilometer, studiobesök på banditos hus, lindström däckade i diket, ove stötte med 2 mil kvar till borås - och höll undan, andreas fick skäll av sina päron att han var 3 timmar försenad till gardinfixet, gruppkram på öfvre, kramp i duschen. Jag är mållös, tack för en underbar runda.


Andreas polare från Danmark.
Fika ute, säsongens sista! Ove har i vanlig ordning väldigt fina käkben. För att inte tala om pussmunnen har försöker visa för Andreas.
Lindström skulle egentligen fiskat öring men hamnade på torgstallet. Hanna skrattar.

Vissa dricker cafe, Lindström dricker cola.









7 kommentarer:

Amelie sa...

Låter fint!! Och kola börjar ju iaf på samma bokstav som kaffe så det får väl vara ok! ;)

Henke sa...

Tack för initiativet Erik och tack alla aom va med. Fantastiskt roligt!!

Snarkus sa...

magnifikt!

Hanna Laxholm sa...

Mycket fin runda =) Men måste lära mig att tolka dess killars språk: 3mil lugnt spinn på benen = 11 mil, konstant attackering, fika på mitten, trötta ben, fullt av sköna inlägg =) Underbart, ser fram emot nästa tur!

Preben utan Braben sa...

Ingen dålig runda. Tackar för den. Ser fram emot fler såna =)

Johan C sa...

Fantastiskt. Man blir sugen att ut och höstcykla!

Corleone sa...

Kollosalt mycket fint att ta till sig !!!