onsdag 9 september 2009

Det var dä det!

Vilken säsong. Förra året var vi glada när det kom 20 pers som ville leka cykel med oss. I år har vi nästan varit 40 pers i snitt. Ett rejält lyft i deltagar listan. Totalt har det varit med 144 ryttare med som har tampats om de åtråvärda poängen varje vecka. Man kan ju tro att standarden borde bli sämre för vi har varit fler, men nej nej. Det har varit riktigt tufft på spurterna. Kul att klubbarna runt omkring har dykt upp Cyklisten, CK Ringen, Lunedi. CK Staffantorps har varit ett helylle gäng hade med halva klubben några etapper i sommras. Världsklass! Vi tackar gudarna att det "bara" blev ett brutet handben som blev den allvarligaste incidenten ( Hoppas det är väl med dig Annika). Inga klungvurpor med 30 pers i en stor hög.

Sen var det här med vinnarna. I damklassen blev det benhårt in i det sista och det slutade med 2 st vinnare. Jenny och Helena slutade på samma poäng och få dela på äran att vara spurt-prinsessa. Det kommer bara vara hälften så många tidningar som kommer ringa till er och fråga hur det känns. Bra jobbat!
I herrklassen trodde vi Spurt-Henke var oslagbar, men han drabbades av cykelsjukan efter Vättern och gipsade några etapper. Ola tog vara på chansen och drog det längsta stråt i totalen. Han missade ingen spurt förutom när det var lagtempo två gånger. Då sa sportdirektören till honom att vila. Bra jobbat Spurt-Ola, inget snack om segern!

Hela Team Solde säger grattis till vinnarna och tackar för fantastisk underhållning under onsdagarna. Nu återstår det bara Onsdagsspurtsbanketten. Där blir Team Solde svårslagna!

14 kommentarer:

schmunk sa...

tack tack!

Henke sa...

Stort tack. Onsdagsspurten betyder väldigt mycket för väldigt många.

Ola C sa...

Spurt-Ola var ju inget dåligt smeknamn:-

Tack Team Solde o alla andra för ett grymt arrangemang!

/O

Kajsa sa...

tackar, tackar alla för denna säsongen.

Mats sa...

Jag bockar för ert fina och mycket trevliga arrangemang på onsdagarna + övriga turer under sommaren.

ps. Johan mina 2 3:e platser den 2:e september måste bli 7 p istället för 4p....viktigt att ro hem en topp 10...=)

Dan jag har börjat montera ner Meridan så den ska vara lätt och behändig på ryggen...

espressobiker sa...

Även jag tackar även om mitt deltagande har varit knappt. Skriv upp mig på banketten!

Snarkus sa...

underbart!

Viktor J sa...

Tack för bra arrangemang och er positiva och välkomnande attityd!

Jenny sa...

Tack fina Solde för allt underbart ni har fört in i våra liv! Glädjen är bara störst med er, så är det!

Annika sa...

Vill också tacka för bra arrangemang, det har varit något att se fram emot.

Anonym sa...

Jag höjer på hatten och bockar på huvudet för alla Er i team Solde. Naturligtvis gör jag det även till alla de kamrater som passerat mig på vägarna under dessa underbara onsdagskvällar, dvs alla.....
Men min målsättning till nästa år blir att inte bli sist alla gångerna.
Sen vill jag vända mig till Dan, denna underbara dalmas som kan få citroner att smaka socker med sin härliga attityd till livet.
Dan ! jag undrar om du inte svor på att du skulle utföra någonting utklädd till ett får om du inte var ibland de top 10 när rundan var avslutat ?

MVH Tony " Mr Pelton "

Anonym sa...

Tänk att de kan vara så kul at cykla,tack för ett toppen arrangemang team Solde

/Anja

Tompa sa...

Tack för ännu ett väl genomfört år av spurtonsdagar! Det är alltid ett nöje att deltaga trots att poängstriden blir hårdare!

Sofie sa...

Stort tack Team Solde för ett kanonarrangemang och alla glada tjejer som var med :). Har bara varit med en gång, men tänker köra nästa säsong också.
Någon som vill vara mottagare för spurtpoängen som jag fick, men aldrig fick chans att återlämna. Kan jag skicka dem till någon?
Mvh

Sofie