onsdag 4 maj 2011

Premiären satt där den skulle - i tempolungan



Vilken afton! 36 cyklister kände för att köra prolog idag och det är nytt prologrekord. Jag blev fuktig i ögonen när jag tittade bak på klungan och såg alla gulliga cyklister i ett tvåled i kvällssolen. Som för alla andra har det varit hektiska dagar med allehanda spörsmål att ta itu med innan prologen. Terroristattacker (som kommer att ventileras ytterligare från Team Solde håll senare i veckan), tvätt av teamkläder, pumpning av däck samt taktik har tagit upp mestadelen av veckan. Skönt när premiären är avklarad och man kan finslipa inför kommande 5 månaders onsdagar. Något som glädjer oss något oerhört är alla nya cyklister som dyker upp och vill cykla med oss. Jag hoppas att ni tycker det var lika trevligt som vi och återkommer med vänner följande onsdagar. Något som gör oss lite sorgsna är dock att prinsessorna lyser med sin frånvaro, förutom söteprinsessan Sarah Jaxell från Team Urban Cycles. Som alltid dyker dock fler prinsessor upp allt eftersom och ni ska veta att ni är extra välkomna!
Innan midnatt kommer Johan att lägga upp resultatlistan och då får vi veta vilken som kör i ledartröja nästa onsdag.
Väl mött nästa onsdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kommer nästa vecka! Måste ju försvara min prinsessklassseger
/Alexandra