tisdag 17 maj 2011

Onsdagsspurtsprofilen - Johan "Forellen" Norell




Hej Johan! Vad har du för startsida på datorn?


http://tractorpullers.blogspot.com/


Kan du inte berätta om ditt cykellag Tractor Pullers och hur du blev en ryttare i detta magnifika lag?

En solig dag för två år sedan fick jag ett mail från Greve af Tractorpullers. Där stod att jag hade en smutsig cykelsjäl som passade in i världsmästarlaget Tractorpullers. Givetvis kände jag en enorm stolthet att bli erbjuden en plats i det vackraste laget med de konstigaste cyklisterna.

Vår självutnämda Team sportif Il Macharonne Tractor Pullers ledord sammanfattar Tractorpullers på bästa sätt.

”Om en TP mot förmodan inte hänger av en motståndare, hänger han av sig själv.”

”Stretching är inget vi rekommenderar, vi anser det starkt demoraliserande”.

”Viktigast är inte att TPs vinner utan är att inget annat lag vinner.”

”Glöm ej att äta och "tjöta" det är vad halva loppet går ut på.”


Har du pysslat med andra sporter innan du började med landsvägscykling?

Innebandy, golf, längdskidor, bandy, orientering, ishockey och när tid fanns blev det lite fotboll

När du inte cyklar eller grillar, vad gör du då till vardags?
Mest det vanliga…målar tavlor och dricker limoncello

Till sist Johan, om du fick välja vilken motorsåg i hela världen, vilken skulle du välja då?

Favoriten är Clinton 3BM ”Chief”

Jag vill också passa på att rekommendera forumet www.chainsawcollectors.se

Stort tack för din medverkan i Onsdagsspurtsprofilen. Du ska veta att vi älskar dig för ditt extremt trevliga sätt att vara som människa och vän i klungan!

4 kommentarer:

Thomas Gervard sa...

Vilket fantastiskt forum; att vi inte alla hänger där hela tiden =)

Dan Stenqvist sa...

Limoncello...jag säger då det.

Anonym sa...

Det finns få människor som jag hyser sådana känslor för som jag hyser för Norell. En blandning av skräck, förtjusning, avund och fascination. En Herr Woland i lycra.
/Clabbe

Anonym sa...

Mannen som gav rövspurten ett ansikte. Hatten av för Forellen. Förresten, vad är historien bakom smeknamnet "Forellen"?