onsdag 4 maj 2011

Premiär för TORSDAGSFRÖJDEN!

Inte är jag väl ensam om att sitta hemma med en knodd sovandes i rummet bredvid medans karln cyklar prolog? Eller tillhör du en av dem som inte fick fast kedjan? Glömde pumpa däcken? Inte kom loss från jobbet? Eller är du helt bara fin-cykelsugen? Då har vi konceptet för dig - TORSDAGSFRÖJDEN! I morgon, torsdag, sätter vi igång. Vi ses kl. 18 i rondellen och cyklar till brofästet och tittar ut över den vackra vyn och halvsjunkna båten, 2,2 mil njutning! Välkomna!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Den sved.
Sjysst, Amelie.
/Clabbe

Amelie Olofsson sa...

O nej, det ska inte svida Clabbe. Det ska FRÖJDAS!!

Sarah sa...

Jag fick inte nog idag. Mer cykling imorgon tack och lov! Jag är med!

jennica sa...

Fröjdcykling är bästa cyklingen! Seg förkylning nu men nästa vecka blir det både onsdag och torsdag förhoppningsvis, hoppas att det inte finns någon rivalitet mellan OS och TF. Halvsjunkna båten är cool

Dan Stenqvist sa...

Jag kommer!!!

Sarah sa...

Men vänta nu familjen Olofsson/Stenqvist - barnet då? Har ni glömt barnet?! Han är för liten för att vara ensam hemma!

Amelie Olofsson sa...

Barnsadel på cykeln, Sarah!


...Nej då, vi har fixat BARNVAKT! :-)

Sarah sa...

Det är ju strålande!! Vi borde snart kunnat få ihop ett kooperativt dagis för alla dessa cykelbarn. Ett cyklis!

Johanna Petersson sa...

Strålande initiativ. Jag drar på
mig cykelkläderna, dammar av cykeln och hänger med nästa torsdag.

Amelie Olofsson sa...

Underbart Johanna! Lite bredbent trampföring och så ska det nog gå bra! ;-)

Anonym sa...

Man borde ha en racercykel om man vill hänga med, va? Eller räcker det med en jäkla kämparglöd och en halvskruttig herrcykel med någorlunda bra glid? Jag funderar allvarligt på det. Men imorgon och nästa torsd. kan jag inte p.g.a. jobb. Kanske hinner jag skaffa mig ett bättre färdmedel tills ni kör tur nr 3?

Anonym sa...

Föregående anonyma skribent heter Elin Olofsson och behöver inte nödvändigtvis vara anonym.

Amelie Olofsson sa...

Haha Elin, I löööv you!! Du ska tamejtusan med, vi ska fixa detta med hoj!

Jenny sa...

Spurtas och fröjdas sommaren lång!! Jag är på nästa vecka!! ps. när värmen slår till tycker jag vi after bikar på glasskiosken efteråt!

Anonym sa...

Detta med torsdagsfjöjden verkar riktigt bra. Ett bra argument för att få käringa att köpa hoj. / schmunk