lördag 6 december 2008

Lussekatter & biljettautomater




Vilken dag. Vilken Lussekatt. Jag är uppriktigt rörd över hur mycket hjärta och tid som lagts ner av Pista Malmö för att arrangera det här. Jag saknar tamejtusan ord. Och tack till Dan "TD" och Wenzlaff för galet trevligt cykelsällskap, fotografiskt kartminne och en förmåga att hitta ända inne i djupaste Djupadal. Jäklar vad kul det var att cykla med er idag! Jag är glad att jag kom trots att jag tillhörde en ganska liten minoritet i tävlingen i och med att jag inte körde enväxlat och dessutom har bromsar på racern min. För övrigt en detalj som gav mig en viss fördel när man skulle ner från högsta våningsplanen i ett antal parkeringshus runt om i stan efter det att man betat av "checkpointen", i form av biljettautomater. Att ni överhuvudtaget tog er ner nedför dessa snorhala utfarts-stup utan att bara fortsätta rätt fram in bland de parkerade bilarna, ja det är för mig en gåta. Ni måste helt enkelt ha en väldigt, väldigt välutvecklad bromsmuskulatur. För er som missade årets typ nästbästa dag så kan jag berätta att Lussekatten närmast kan beskrivas som ett cykelorienteringslopp här i Malmö, med ett antal checkpoints runt om i staden.
Och sist men inte minst - Stort grattis till Jens som kom i mål först! Jag såg dig svischa förbi ute vid Ön, och rackarns vad snabbt det gick! Rutorna på dina byxor såg snarast ut som rektanglar. Grym körning.

7 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Jag är världens stoltaste dalmas! Gud så bra kört idag Amelie. Det som gjorde mig mest glad är att tjejerna verkar bli starka 2009. Jens flickvän hade hoj på g, Kajsa körde riktigt fint idag på Lussekatten och Amelie fick blodad tand.

Johan C sa...

Gott jobb Pista Malmö. Fantastisk tävling. Och Downhill underbart att du testar tävlingsformen innan det nalkas 2009. Jag tror på dig 2009!

Jon sa...

Bra kört Amelie. Trots att Malmö var muligt så sken du som en sol hela dagen.

P.s. Du har mer balls än killarna i teamet.

Dan Stenqvist sa...

Kan bara instämma i ALLT du säger Jon. Kör ni på torsdag? Sugen att haka på.

Snarkus sa...

massiv respekt Amelie!

Anonym sa...

Hej hej!
Det var roligt att träffas Amelie!
Undrar om du är dr eller ssk med stetoskop?

Hur går det med cykelbygget? När blir vår första tur?
Hade väldigt roligt i lördags.

Kram!

Anonym sa...

Kajsa! Ja visst var det kul i lördags, gick förbi parkeringsautomaten vid UMAS och kände värsta lyckan i bröstet! Cykelbygget går framåt, ramen skickades från USA för 10 dagar sen så den kommer väl snart hoppas jag. Det är nog bara sadel, styre och styrstam som saknas och det ska jag nog klara av att skrapa ihop ganska snabbt så det inte dröjer flera dagar efter det att jag fått ramen innan jag kan ta första turen! Ser fram emot ett pass på cykelvägen vid Ribban med dig!! Wohoo!
Kram!