söndag 28 december 2008

Patrik "The Hulk" Hjalmarsson


Idag hade jag den stora äran att få åka längdskidor med min stora träningsförebild Patrik "The Hulk" Hjalmarsson. Patrik och Corleone brukar träna ihop här i Dalarna. Klockan 08:00 stod bilen klar på Utsiktsvägen för att åka iväg mot Borlänge. Vi hämtade upp Patrik som hade två fina Focus-hojar hängandes i garaget. Med stor sannolikhet kommer vi att få se Patrik i rullning på teamets träningsläger i Jönköping i april. Väl vid spåret i Borlänge var stämningen ytterst gemytlig mellan åkarna. Jag själv har inte kört längd seriöst på 10 år och visste inte riktigt hur tekniken skulle sitta. Patrik tog täten på första varvet och jag "tog skida" på Corleone som i sedvanlig ordning "pratar ner" sin egen form. Efter första varvet drog Patrik ifrån och både jag och Corleone blev avhängda så det skrek om det. Corleone hade nog dock haft krafter att haka på ett tag i alla fall men han ville inte lämna mig gråtandes i spåret helt ensam. Respekt. På tredje och sista varvet sträckte Corleone ut ordenligt och visade prov på en bländande teknik och styrka. Jag kunde bara konstatera att jag aldrig någonsin kommer att kunna haka på dessa gossar i skidspåret. Tusen tack för en trevlig tur!
Corleones vallabox. Som en välfylld baguette.



Puls is everything - Corleone och Patrik checkar av varandras puls efter träningen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ordning & reda både på pulsen och i valla-boxen, Corleone. Det är så det ska se ut.