måndag 29 december 2008

en espresso tack.

team solde är cykel men uppkomsten till teamet är som ni känner till kaffe. Var än i världen teamets medlemmar befinner sig så testar vi kaffe. Jag befinner mig för tillfället i Prag på jobb. Efter en lång bilresa igår från tyskland intogs en snabb middag på hotellet, innan jag gick upp till rummet tänkte jag att jag måste testa kaffet i baren. Det var ett par innan mig som beställde en kaffe, deras kaffe rann i ca 1 minut, baristan slog av när ytspänningen bara höll kaffet kvar i koppen. Blaskigt tänkte jag och bad om att bara få 1/3 så mycket. Jag serverades mitt kaffe och drack, det var det äckligaste kaffe jag någonsin druckit. Att det sedan visade sig att det kostade 55 SEK gjorde upplevelsen ännu större på någotvis. Ingen lyckolott denna gång men som team solde alltid säger; - du måste våga pröva för att veta.

Jag var tvungen att dokumentera koppen.


Något helt annat, en kul tennis bild på Anders Delavega Jönsson från juldagen. Han är fin i sin vita dress.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hur ska man kunna lita på att det VERKLIGEN är Delavega som har finfin studsteknik i tennis när huvudet är sådär lite anonymiserande avklippt? Jag har några teorier kring fotografiet. Antingen så har du Erik och Delavega i fråga en konspiration där ni jämtemot andra bekräftar varandras träning så det inte ska se konstigt ut på FunBeat när ni bara pumpar in träningstid i allt skumt från curling till tennis, eller så har du kanske försökt att ta ett lite konstnärligt foto? Jag tyckte det var fint så jag gissar på det där med konstfoto.