onsdag 17 december 2008

Mallis

Nu är det klart - delar av laget kommer att spendera, timmar, dagar och veckor på den cykelvänliga ön Mallis. Den kallas ju så i folkmun, Mallis. Hotell, flighter etc är bokade i början, mitten av mars. Vi väljer att åka till denna ön endast av en anledning; dit proffsen åker, dit åker team solde.
Vidare känner vi att detta kommer bra ett perfekt tillfälle att härigenom hitta det ultimata uppläget för vår kommande backcamp i Jönköping som kommer i slutet av april. Till backcamoen i jönköping är alla inbjudna och vi siktar skarpt på att bli minst 30 cyklister där. Dan återkommer med mer info senare.
Ryktet säger oxå att team Pelton har valt att förlägga sin träningsvecka på Visingsö i början av Mars. Henkes kommentar runt valet av location; - vi vill åt snålblåsten, vi ville hitta en miljö som är lik skåne men som ändå upplevs som exotisk. Visingsö i början av Mars uppfyller verkligen detta. Det blåser aldrig mindre än 17 sekund och tempen överstiger inte +2. Hårda miljöer för hårda killar, avslutar han.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Om man tränar under värsta tänkbara förhållande kan det endast bli bättre!

schmunk sa...

Jag är avundsjuk. Fy fan va kul det hade vart att åka på ett redigt träningsläger dit solen skiner.

Anonym sa...

Instämmer är väldigt avundsjuk! Det hade inte varit helt fel att ge sig iväg till sol och värme och mil efter mil av underbara bergsvägar...

Krantz sa...

Alto de Puigmajor! Fan vad trevligt!

johan sa...

Jaja, åk den som kan! Jag är inte avundsjuk, jag heller...

Väldigt trevligt.

Sarah & jag + liten bebis är, som vi meddelade i höstas, självklart med på träningslägret i Jkpn!!

Dan Stenqvist sa...

tre platser har reserverats Johan! Fy satan så kul det kommer att bli. Hälsa Sarah och lillen i magen! By the way, ligger du i hårdträning nu eller?

Katarina M-I sa...

När kommer backcampet i jpk äga rum?
Vi kommer behöva träna i alla befintliga backar som finns inom överkomlig radie kommande säsong. Vi kom nämligen över en startplats till TransAlp 2009. Så det är inte längre bara en plan, det är en realitet.

GodHjul, nu drar vi till GC för lite sköna berg i korta ben.
/Katarina

johan sa...

Kan kan väl säga så mycket som att min träning består av både löpning och cykling på trainer. Hur mycket/lite det handlar om avslöjar jag inte...

Amelie Olofsson sa...

Det var ju en odåga till man jag har som skriver kommentarer i mitt namn när jag är inloggad, men nu har jag i alla fall fått honom att radera det han skrev här ovan. Ska försöka bättra mig på det där med att logga ut. Får bli mitt nyårslöfte.