måndag 18 januari 2010

Veckans Bond - Brudarna

Jag ber om ursäkt för att Bond-inläggen uteblivit över julen. Telefonerna har gått varma, men jag har varit tvungen att uppdatera minnet något så jag har sett de 18 första en gång till.
Hur som helst så kommer här listan alla väntat på; Brudarna.
Så här naket har det nog inte varit tidigare här på bloggen (om man bortser från lite saftiga vader mm) så jag hoppas att ni läsare klarar av lite hud. Annars bör ni redan nu gå och smörja kedjan, pumpa däcken eller något annat som får er på andra tankar.

Här nedan finner ni några av mina favoriter när det kommer till Bond-brudar. Det finns ju några att välja mellan om man säger så.


Honey Ryder - den första av alla brudar är också en av de snyggaste. Spelad av Ursula Andress. När hon kommer upp ur vattnet med ett par snäckor i filmen Dr. No är det lätt att tappa hakan.

Octopussy - spelad av vår svenska übersköna Maud Adams. Den enda (tro det eller ej) som jag faktiskt personligen pratat med. Kan ha spelat roll när hon togs med på listan. 20 år efter sin Bondmedverkan fortfarande lika vacker.


Solitaire - Kanske snyggast av dem alla. Spelad av den vackra Jane Seymour. Mästare på bland annat tarot-kort.
Så snygg som hon är på denna bild var hon inte i ett enda avsnitt av Dr. Quinn.


Om det finns någon som tycker att denna lista är helt irrelevant, oväsentlig och polistiskt inkorrekt så får det stå för dem. Detta har ingenting med objektifiering att göra utan är till 100% en hyllning till kvinnorna i dessa filmer. De är nämligen inte bara snygga, de är även superhjältar och oerhört delaktiga i min noggranna kartläggning av James Bond.

Nästa vecka: Bovarna

3 kommentarer:

Anonym sa...

klockers!!

Johan C sa...

Vilka skönheter. Trodde att det skulle vara svenskt på listan men icke.

jeanette sa...

tro det eller ej men hon du har pratat med maud adams är jag släkt med.