lördag 23 januari 2010

Greven har gearat upp

Kära vänner

Jag har gearat upp inför 2010, BCA Edwins Super Bianchi kommer snart att stå i mitt föråd. Detta är dock bara en parantes om man jämför med vad som snart kommer att stå i mitt kök, Father Muckers look at this:

Efter Aldo helgen och topfrukosten hos Armani Johan så har siktet varit inställd på en Nespressomaskin och nu, efter vissa skumraskaffärer, är den på gång hem. Jag inser att en Brinemaskin hade varit att föredra men jag är rätt säker på att den inte hade kommit i vardagsdrift utan att ha kostat 1,5 miljard. Team Solde jag behöver nu er hjälp och vishet, vilket är nästa steg. Mitt mål är att återskapa känslan på Cafe Solde, att få den där sköna stämningen av kärlek, harmoni och en gnutta sex. Jag vet att det är omöjligt att göra det till 100% men jag vill komma så långt som möjligt. Frågorna är många men jag listar här några få.

· Vilka patroner är närmast Cafe Soldes perfektion?
· Var sourcar jag dessa patroner?
· Vilket porslin skall jag ha?
· Dr Downhill; hur många shots kan jag klippa innan magen tappar grepp?
· Bomber Brine; kan du bygga om den till 3-fas så att jag får extra effekt?
· osv

Jag är tacksam för alla svar, hälsningar från eder Greve

11 kommentarer:

Downhill sa...

Grattis till maskinen Greven. Den är snygg. Min syrras ex tog alltid en kaffe, en cigg och därefter en skit det första han gjorde på morgonen, för honom räckte det med en kopp (och lite nikotin då) för att peristaltiken skulle sätta igång. Dock kan jag tänka mig att hans rävgiftskopp hade lägre pH och helt annan smak än din finespresso kommer ha...

Anonym sa...

Är det så att lägre pH i kaffet ger bättre laxeringseffekt?

Jens sa...

Bäste Herr Greve,

Om det är en Nesprsessomaskin du har så är Nespressos Ristretto garanterat att falla dej på läppen, vad jag vet så kan de endast fås hemskickat till din ornamentfyllda mörkgröna plast brevlåda, alternativt så kommer det en avi med posten, då får du (eller någon i din stab) trängas i närmsta förbutik tillsammans med illaluktande V65 spelande pensionärer för att kunna komma över dessa godbitar som garanterar kärlek harmoni och en gnutta....

Är det maskinen på bilden du har i ditt kök så är det ju OBH Nordicas svar på Nespressos framgångssaga, fördelen med denna är ju att du slipper trängas bland illaluktande pensionärer, istället inhandlas dessa kapslar på samma ställe resten av maten till Grevskapet inhandlas, har desvärrre inte smakat dessa så om sexet kanske uteblir;-), det är Löfbergs som gearar shotsen vad jag har förstått så fel lär det inte bli :-).

Koppen skall vara vit som cykelskor skall och ungefär lika hög som strumpan som sticker upp ur dessa nämnda skor, tjockt porslin är att föredra gärna förvärmd innan bryggning.

Trefas är inga problems, när grevskapet besöks vid nästa tillfälle så kan vi se över detta behov.

Anonym sa...

Bomber; skall jag styra om inköpet till en Ristretto? //Greven

Jens sa...

Ristretto är själva kaffet från Nespresso.

Vad man bör fundera på är med Nespresso är man begränsad till att köpa kaffe via webben.

Skulle du däremot ha en OBH modell och du känner att du behöver en stärkande kopp för att hänga av "Lill-Erik" men patronerna är slut så kan du ju enkelt ta limosinen till "slaktaren" och lätt införskaffa nya patroner.

Svåra val kanske, känner du att det inte är några problem för dej att beställa via nätet så skulle jag satsat på Nespresso, snyggare maskiner och enligt min uppfattning troligen bättre kaffe.

Kolla in på Nespresso.se, där hittas massor av godis;-)

Lycka till herr Greve.

Johan C sa...

Härligt Greven att du äntligen har tagit ditt förnuft till fånga och kittat upp morgonkaffet.
Arpeggion är fin också från nespresso. Det är ett smidigt val med nespresso maskinen.

Men om du vill ha kvar din hederliga bryggare kvar kommer Solde Kafferosteri med en " Tracktor pullers kaffe- Kaffet med lite mer drag i" inom en 2 månads period!
Men det ena behöver ju inte utesluta det andra. Skönt att höra att du vårdar själen med lite kaffe mellan dina intervallpass.

Anonym sa...

Är det sant, jag smäller av! //Greven

Anonym sa...

Det blev en OBH Nordica och imorgon kväll står den på mitt bord, skall försöka fixa bildbevis. Bomber, var finns dessa spezialkoppar med tjockt porslin att få tag i, Cervera? //Greven

Jens sa...

Grattis till ditt nyförvärv.

Koppar kanske du hittar på Cervera, annars kan ja fixa till dej, behöver bara veta hur många du vill ha;-)

Blixten sa...

Vet inte om Johan är helt omöjlig på ett kopp-spons. Dra upp honom en spurt, sedan har han inget val. Om Du vill kan jag komma och stå tyst i ett hörn och läsa tidningen så kommer Du ett steg närmare Soldes morgonstämning. Sexet är nog mer på eftermiddagarna, då kommer mediafolket. Och Snarkus

Anonym sa...

Underbart Blixten, du har stående inbjudan till Fristad! Jag kan meddela att jag var på EKO Hallen och investerade i 6st koppar igår, det står Espresso på dem så att man inte tar fel. Har dock sprungit på ett bakslag, jag bor på landet och ICA Fristad hade inga Martellopatroner. TREVLIG HELG! //Greven