måndag 25 januari 2010

Mål 2010 - Stenqvist

Sådär ja, då var man insmord och klar och redo att blogga. Smörjde in mig med Lóréals (hur stavar man?) Men Expert Comfort Max Anti Tightness och ansiktet känns sådär behagligt som det vara gör efter en riktigt nogrann insmorning. Men det var inte därför jag skriver idag. Nej, jag ska gå igenom mina cykelmål inför 2010. Dessvärre måste jag meddela att jag är rökt för Mallis. Anledning? Spännande kaffeprojekt står inför dörren och väntar på att explodera denna vår.

Stenqvist mål utan inbördes ranking 2010:

1. Byta styre på hojen (till Norellens som jag bytte åt mig för sadeln)
2. Cykla 100 mil innan VR.
3. Genomföra VR på under 10 timmar.
4. Sluta topp 15 på onsdagsspurten.

Såja. Då var årets målplanering genomförd. Det är viktigt med mål, utan mål blir det ingenting. Se bara på min träning sedan september. Jag har tränat EN gång. Jag måste ha mål för att få någonting gjort.

Ser verkligen fram emot att få damma av hojen och börja cykla framåt mars.

10 kommentarer:

Mr Pelton sa...

Härligt att läsa, Dan !
Kör så det ryker då dina mål är kanon.

Johan C sa...

Topp 15? Var landade du förra året?

Thomas Gervard sa...

Hmm, dom där målen, Dan... är det inte som så att dom faktiskt är satta lägre än förra årets resultat?
12 eller så har jag för mig på Onsdagspsurten, och VR var väl också under 10 H, och en massa saker byttes på din cykel (framförallt sånt som gick att få tag på i rosa eller blått).

Delavega sa...

Tycker dina mål är kanon Danne, men jag håller med ovanstående om Onsdagsspurten. Du har kvaliteér nog för att komma topp 7.

Ola C sa...

Tror Dan har sin utlovade simtur i björnfäll i färskt minne...därav den blyga målsättningen top 15. Minns med skräckblandad förtjusning Dans framfart på en av de första onsdagsspurterna 2009. Det finns mycket kapacitet i dom benen.

Anonym sa...

räcker väl att man har träningskläderna på? för att kallas att man har tränat ;-) Jag tror du har vardagstränat något endå utan att ha träningskläder på.Det är sådant man inte tänker på. cykla till skolan/jobb 15 min. rör på sig gör man ju nästan hela tiden eller ??, det blir en del på en dag.

kanske du skall sätta några mil till innan vättern.

3-3,5timmars träning blir ca: 10mil.försök iallafall med 2 sådana i veckan då är det 20mil i veckan. med intervaller. gärna lite lek.
Onsdags spurten + Aldo via trelleborg? om du gör det med början i slutet av mars v12 så har du 11 veckors träning på dig 11x 20mil = 220mil. låter väl inte helt orimligt? + gran fondot? och ringsjön runt? som delmål för att se hur formen är ?

mvh jb

Emma sa...

Hmmm.. Dan du är en inspiration. Mål ska vara realistiska, motiverande och mätbara. Mål är inte samma sak som visioner eller BHAG´s. Jag ska själv sätta upp mina mål för årets cykelsäsong:
1. skaffa en träningscoach
2. långa promenader under hela sommaren
3. Förhoppningsvis yoga en gång i veckan från slutet av juni
4. Sitta på cykeln igen 10 v efter nedkomst, dvs mitten av sommaren
5. slutet av september cykla onsdagsspurt rundan i mitt tempo.

Visionen är att få följa med på Dam-träningsläger i slutet av sept.

Jag är nöjd! :-)

Tack för inspirationen Dan, håll fast vid dina mål!

kram

Emma sa...

ps: Någon som vill bli min coach?

Amelie sa...

Fina mål måste jag säga.

Emma sa...

Ja, de är nog något att bita i. Ska du hänga på Amenlie?!