tisdag 12 januari 2010

Slut på att vila sig i form..

Nu är sötebröds dagarna förbi. Var ute igår och körde 2010 års första löprunda. Det har varit lite dåligt med vinterträningen 2009 så det gjorde ont imorse.
Det är ganska kul när man inte har varit ute och sprungit på ett tag. Jag hittar inte någon som helst rytm i löpsteget. Det känns som jag trippar på tårna och det låter väldigt mycket varje gång man sätter ner sin fot. Jag får ont i konstiga kroppsdelar som inte trodde fanns. Någon slags panik infinner sig för att orken att springa tar slut väldigt fort.
Men nu är jag igång iallafall och det kommer bli fullgas med träningsläger på längdskidor i slutet på januari som första etappmål.

4 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Right on Johan!

Kim sa...

På tal om löpning så har jag hört rykten om att vår vän Brine har en biljett till broloppet att sälja. Stämmer detta?

Henke sa...

Underbart Johan! Piggen och Calobran coming up! Men var lite försiktig där med skidlöpandet. Tempodraget kan bli alldelles på tok för bra, det är välkännt...

schmunk sa...

Är detta normalt?: http://www.break.com/index/how-to-brew-the-perfect-cup-of-coffee.html