tisdag 29 juni 2010

Le Tour!!!



Ohoj alla Onsdagsspurtare!
Mindre än en vecka kvar.

Nu är det dags för det obligatoriska "Tour-tipset"! För er som inte vet hur det fungerar kommer här en kort resumé.

Alla lämnar in 1 st flaska vin (franskt givetvis) tillsammans med ett Tour-tips, där man plockat ut vilka gubbar man tror tar hem Gul, Grön och Prickig tröja (den Vita är faktiskt bara ett tröstpris). Till varje tröja får man skicka in fem namn. Man ska även plocka ut bästa stall. Vinpavorna kommer sedan att lagras hemma hos mig tills Touren är klar och en vinnare har korats. Vinnaren (ev. vinnarna) tar sedan hem hela potten (dvs vinarna).

Poängen fördelas enligt ett djävulskt intrikat system. Dock premieras den som prickar rätt på den Gula lite mer.
Totalt kan man kamma hem 40 poäng(14+11+11+4). Vill Du veta exakt hur den fördelas får Du gå in på Solde och fråga Jonas

Men vilka är det som är med? frågar sig då vän av vintips. joråseru, här står det: http://www.letour.com/2010/TDF/LIVE/us/equipes_presentation.html
läs, begrunda, värdera, omvärdera, chansa och återkom till TS med frågor, synpunkter, slutgiltigt tips och vinflaska före den 3:e juli då kalaset drar igång! 3:e juli alltså - det är ganska snart!!!

lycka till!


ta med en kompis om du vill. dock gäller; ett tips- en vinare

8 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Fullständigt genialt! Jag kommer in med en pava.

Ola C sa...

Det här låter kul. En liten fråga..., gäller det enbart att pricka vinnaren i varje kategori eller man får på något vis poäng för alla 5 om dom hamnar topp 5? Avgörande för min strategi:-)

Anonym sa...

Jag är på! Större chans för poäng här./Jacob

Blixten sa...

Man får poäng för alla som hamnar topp 10. Extra poäng om man sätter podiumplatserna.
Stalltävlingen gäller topp 5

schmunk sa...

Ska vi köra en liga på http://www.velogames.com också. Vore kul! Jag körde ett lag där på Girot, det var skoj. Kostar inget.

Blixten sa...

Jag följer ditt råd Schmunk.
De som vill vara med på velogames kan mejla mig eller schmunk för info

Amelie sa...

Jag sitter och filar på mina kandidater i detta nu!! Kommer bli ett mycket fint tips, det känner jag på mig. Men vart skickar man in tipset? Och vinet?

Snarkus sa...

Blixten! Jag vill vara med! Kan jag maila de rätta svaren till dig ikväll och komma med vinet om två veckor när jag är i Malmö nästa gång? JA!