onsdag 16 juni 2010

Ibland blir det inte som man tänkt

Solen sken och det var ett fint gäng som skulle spurta idag. Tyvärr så blev det en krasch på första spurten. Inte roligt alls. Det som blev mest illa däran var Robert Glembro. Robert, vi tänker på dig och hoppas verkligen att du snart sitter på hojen igen. Du får gärna lämna en kommentar här på bloggen så att vi vet att allt är som det ska med dig.
Det är roligt med cykelsporten och alla dess fördelar men tyvärr så är kraschrisken alltid ett faktum när man cyklar. Vi såg senast för några dagar sedan kraschen i Tour de Suisse och det blir krascher även uppe i Borås på Protour. Onsdagsspurten har varit relativt försonade från större krascher under "Onsdagsspurtens" 2,5 år långa liv men det är oundvikligt att krascherna inte kommer förr eller senare.

22 kommentarer:

Anonym sa...

Tyckte alla skötte det fint med att få dit ambulans och få hem Robbans bil och cykel /Anders

Snarkus sa...

Förargligt men det är ju en del av sporten trots allt. Hoppas det inte var något farligt med Robban och att alla är tillbaks på cyklarna snart igen!

Oskar sa...

Krya på dig robban. Såg lite läskigt ut men hoppas man ser dina lår snart igen, inte så svåra att missa iof....

schmunk sa...

Ja hoppas verkligen allt gick OK! Krya på dig.

Hoppas det gick bra med er andra också och att materialskadorna inte var så stora.

Anonym sa...

Det var min premiär med onsdagsspurten, kanonväder och en massa trevligt folk! Tyvärr så hände olyckan, jag har aldrig varit med om en krasch, som relativ nybörjare, så det var lite otäckt... Hoppas att allt gått bra på sjukhuset Robert! Jag hängde dock med på varvet vi körde ändå och fick smak på detta, fantastiskt kul trots allt... Hoppas på snar återkomst av Robert på cykel och även er andra! Jag kommer tillbaka nästa onsdag. Tack för sportslig kväll ändå, vilket teamwork runt kraschen!
//Helena L (rookisen...)

johan sa...

Aj, va trist!
Hoppas du mår bra efter omständigheterna, Robert!

Själv har jag gått igång med lite övningar för vänsterarmen, som jag bröt i en vurpa förra måndagen. Kommer dock inte hålla i ett styre på ett bra tag...

Den 8e Kaptenen sa...

Jahaja, man flyttar från staan och vad händer? trist som sjutton, tur att det ordna sig med sjuktransporter osv.

Från kaptens sida kan jag bara önska robert god återhämtning, och beklaga att teamet nu står en av våra starkaste järn kort!

vilket team skickar vi hästhuvet till?

Anonym sa...

Rapport från sjukhussängen.

Robban är just nu på röntgen; nacke, rygg, huvud och tumme. Skrubbsåren ska tvättas och ögonbrynet sys. Han har ont nästan överallt men mest i huvud (hjärnskakning) och nacke. Får ev komma hem imorgon.

Tack Hans för att du körde hem cykeln och Johan för att du hörde av dig! /Annika

Mackan sa...

Krya på dig Robban! TPs tankar är med dig.
El Maco

Dan Stenqvist sa...

Stort tack för rapporteringen Annika. Hälsa Robert så himla mycket och meddela gärna idag på eftermiddagen hur det går för er.

Jerka sa...

Usch vad läskigt med ännu en krash, först Cavendish och Hausler och nu Robban och Solde.

Krya på dig Robban, vi tänker på dig!

/Jerker, Paula, Thea och Elsa

Johan C sa...

Krya dig Robban!

Anonym sa...

Tack för alla hälsningar.

Jag är snart på cyklen igen. Vilken j..la krasch, jag minns bara att vi bromsade sen var det Johan som frågade om telefonnummer.

Jag har en lättare hjärnskakning, luxation i vänster tumme, ett litet revbensbrott, ihopasytt ögonbryn och lite skrubbsår.

Nu blir det rehab och eftertanke på säkrare cykling.

Tack så mycket för första hjälpen och cyklen.

/Robban

Clabo sa...

Aj då, Robban.
Krya på dig, jag hoppas att du läker ihop fint.
Är alla andra inblandade OK?

Ola C sa...

Får hoppas läkningen går OK och att du snart är tillbaka Robban..du får pyssla om dig själv och cykeln under konvalescenstiden.

Den 8e Kaptenen sa...

gott och höra!

Mr Pelton sa...

Team Pelton önskar dig en snabb rehab och en ännu snabbare tillbakakomst på vägarna.
krya på dig !

Viktor sa...

Skönt att du mår relativt ok, Robert. Jag klarade mig undan med lite skrubbsår.

Jag tror lärdomen är att nästa gång det kraschas på Tour de Suisse ska man inte köra Onsdagsspurt.

Unknown sa...

Krya på dig Robban.

Tack till alla som hjälpte till igår.

Unknown sa...

http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=7768&BlogItem=28249

Danne sa...

Ajaj. Alltid otäckt med krascher, hoppas allt går bra och krya på dig.

/Danne

Anonym sa...

Krya på dig, Robert!
/Annika