tisdag 22 juni 2010

Årets VR - en succé



Årets VR blev bättre än vad både jag, Johan och Matti hade kunnat hoppats på. Det började dock tråkigt för Team Solde då Clabbe fick slänga in handduken på grund av "elitvirus" i halsen. Det var liksom bara att bita ihop.
Årets klunga var dock så himla fin att man bara ville börja lipa för att använda ett Abrahamssonsuttryck. Mer om klungan senare. Vi åkte in på finfina 10:08 och vi kände inte att man ville kasta hojen i sjön efteråt. Ett bra tecken. Loppet innehöll det mesta och dramatiken började redan efter 7 km...

Vad händer? Bo "Corleone" Stenqvist med Anna Valman och Matti väljer att släppa klungan. Från mitt perspektiv så kändes det som att vi låg i ca 30-32 knyck, dock något ryckigt den första milen. Matti åker upp till mig och låter meddela att han släpper klungan med Corleone och Anna Valman. Jag fattar ingenting, men än att jag vet att Corleone sällan följer stallorder om att ligga på hjul och åka med klungan lugnt och fint. Mina tankar börjar vandra iväg och jag ser framför mig att jag väntar i två timmar på Corleone vid målet.

Åkare i klungan som gjorde resan så otroligt trevlig var: Norellen, Johanna Petersson, Jenny Backman, Anna Valman, Magnus Juhlin, Jerry Andersson, Patrik Hjalmarsson, Thomas Fransson, Johan Carlström, Frida Hållander, Daniel Andersson, Anders Bergendahl, Corleone och jag själv. Någon jag glömt?

I alla fall så rullar vi vidare fram till Bankeryd där Crew Carlström/Ekholtz hade dukat upp till fest! Nutellamackor med lättsaltade chips och blåbärssoppa gjorde susen. Stort tack för stödet vänner!



Efter stoppet så rullar vi vidare och har även konstaterat att Johannas däck såg lite "buckligt ut". Det blev senare punka för Johanna och tre slangar och ett däck senare så var turturduvorna i mål snäppet efter övriga. Bra jobbat Johanna!

Jag tror jag avbryter här och börjar på ett nytt inlägg där historien om Corleone går vidare...

Inga kommentarer: