onsdag 23 juni 2010

Corleone



Corleone släppte alltså huvudklungan efter 7 kilometer med motiveringen "att det gick lite ryckigt". Jag själv insåg att det skulle bli en mycket tuff resa för Bosse runt sjön och jag kände medlidande för hans skull. Det var rejält med motvind ner till Jönköping och kände jag Corleone rätt så skulle han ligga helt själv och cykla. För egen del kunde jag inte annat än att cykla vidare med resterande i klungan och tänka på mitt eget lopp.
Jag ringde Amelie och Britt vid vårt stopp i Bankeryd och lät meddela att Bosse hade släppt klungan redan efter 7 km. Jag hörde på Britt att hon blev både besviken och orolig för Corleone. Jag gissade lite på en höft att far rimligtvis borde komma ca 2 timmar efter oss andra in i mål.
Sedan börjar det konstiga. Amelie och Britt får via SMS reda på att Corleone ligger 5 minuter FORE oss i Fagerhult! I Karlsborg har vi inte tagit in något på Corleone. Medan vi åt smörgåsar och njöt i Bankeryd dundrade Corleone förbi i egen hög person med oss lyckligt ovetandes.
När hela klungan kör på på raksträckan in mot mål så får vi syn på Corleone. Jag fattar ingenting. Min första tanke var att han måste ha brutit och genat över sjön. Bosse kommer en minut efter oss andra in i mål och har i princip kört ett helt eget lopp med hjälp från småklungor här och var. Starkt jobbat Bosse!

3 kommentarer:

Snarkus sa...

Grymt! Bra kört Corleone!

Anonym sa...

Bra kört.

Dock gäller alltid stallorder framför känsla

schmunk sa...

Var det inte så att Bosse var kapten i Tour of Vätternlake?