tisdag 13 oktober 2009

Träningsläger för psyket.

Målet till att bli en fulländad cyklist är lång. Det är många bitar som ska stimuleras. I helgen försökte jag maxa den psykiska biten i form av envishet. Åkte därför ut till östergötlands skärgård. Tog med mig ett kastspö, lite mat, lite pils och draglådan.
Det bjöds på fint väder men riktigt lite fisk. På totalt 21 timmars fiske fick jag 3 fiskar. De tusentals kasten med spöt och ett enormt tålamod gav tillslut utdelning. En riktig bamse till gädda på 5.5 kg. Fiskhuvudet sitter nu som en medalj på väggen bredvid simborgarmärket.
Det här var bra träning inför tävlingssäsongen 2010 på cykeln!

8 kommentarer:

coach sa...

fantastisk fisk! Hur många fiskinnar kan man göra av den?

Dan Stenqvist sa...

Det där är en enorm fisk. Den är faktiskt gigantisk när jag verkligen tittar på den. Vilket drag?

Johan C sa...

Zalt (S) ett grönt och gult smaskigt drag. Om jag vore fiske så skulle jag vilja äta det!

Clabo sa...

Jag vet inte, Johan. Tror du skarvar lite grann. Den där submarina gammeltackan ser ut att väga mer än 5,5. Var det en hård kamp?

Blixten sa...

Fake!
Ser ju vem som helst. Fisken är av glasfiber, hur skulle den annars vara så stel, man ser att stjärten är lite knäckt.
Dock en rolig bild

Henke sa...

Stort att Teamsolde även har ett team-fiskarställ i kollektionen.

Johan C sa...

Craft fixar det mesta så även fiskeuniform.
Jag satt fastspänd i båten och vi åkte med gäddan alla Hajen.

Snarkus sa...

vad har man en gädda till när man väl har fångat den?