söndag 19 februari 2012

Saken är biff - Full Pull it is!

Det har diskuterats, diskuterats, diskuterats och diskuterats, och svarats och svarats åter igen. Känslorna har varit upprörda och när saken togs upp till dager ännu en gång, så såg det till en början inte ljust ut. Men allt eftersom förhandlingarna tätnade så stod det till slut klart.

Jag, Amelie Maria Stenqvist, kommer att köra under Tractor Pullers fana under 2012. Det är en stor ära och jag är fantastiskt stolt att TP lyckats frambringa en så stor läkarspritssponsring att jag via ryktesvägen hörde att alla sår i södra Sverige nu får sys utan att föranledas av desinficering.

I förhandlingarna har Mercedez GL (ej tyskimporterad) och utlovade teambussar i kokossmak bytts ut mot Grevens Volvo V70 och landat i en överenskommelse innehållande håruppsättningar och läkarsprit samt Jelly Bellys. -Det har varit en tuff förhandling där i alla fall min klient försökt använda sig av de fem härskartekninkerna så mycket som möjligt, nu senast metoden "osynliggörande" samt "undanhållande av information" påpekar min advokat i ärendet.

Mitt beslut att signa för TP togs när Norellen häromveckan verkade ha lämnat och jag såg min chans att bli kapten. Nu verkar ju dock saken inte vara så enkel. Eventuellt får väl jag och Forellen göra upp i en spurt eller armbrytning eller så under veckan.

1 kommentar:

Greven sa...

http://www.youtube.com/watch?v=7uRdYfo_n6Y