fredag 10 juni 2011

Redo för Tempo?


Imorgon är det dags för tempopremiär, Skåne tvådagars. Jag trodde att förberedelserna var så enkla att man lånar/köper(?) Bombers tempopinnar, sular om till högprofil och byter batterier i wattmätaren. Så naivt. Efter offentlig förolämpning och expertis från Hong Kong (tack Aron) har jag justerat hit och dit, provsuttit, druckit vin och beundrat underverket om vart annat hela kvällen. De spacers som hängt kvar har en gång för alla gått ur tiden och sadeln åkte både upp och fram. Hur det sedan går att cykla på maskinen återstår att se. Jag har som tur är fått värdefulla taktiska råd från Greven "[...]resten är enkelt, 53x12 och hundratakt."


Avrundar fredagskvällen med en klassisk HappyMTB-bild i soffan, för kärlekens skull.

5 kommentarer:

Ola C sa...

Ser grymt snabb ut, väck med ena flaskstället också, det är väl relativt kort tempo...?

Dan Stenqvist sa...

Har suttit och intensivtstirrat på hojen i 45 minuter nu och konstaterat att du lyckats fullständigt med inställningarna.

Greven sa...

Mitt tips är väl förankrat. Det var svaret jag fick från den dubble svenske mästaren och olympiske medaljören Björn Johansson, när jag frågade om han hade några temporåd. Du fnissar först men sen inser du att det inte är svårare än så, spacers är bara kosmetika. Get Insane ön those fakking pedals Danillo så blir det bra, lycka till! //Greven

Anonym sa...

Om du vill kan du få låna min cervelo p2 str 58 // mvh jb.

D. Zorn sa...

Man tackar man tackar. Känner mig sjukt inspirerad nu när jag får köra med såna anrika råd i skånkarna. Lägg märke hur fint pedalerna matchar syrlindan på pinnarna.