söndag 8 augusti 2010

Veckans låt med Tractor Pullers Världsmästarlaget

Jag står i skuld till Team Solde då Dan Pedal och Johan Carbonram har hjälpt mig att bli en bättre kaffenörd. Som en första avbetalning kommer här en Veckans låt med Tractor Pullers, det var ett tag sedan så det är på tiden. Året var 1995 (tror jag) och jag, Körv, Niclas `Klubben Cyklisten´ Ekström och Thomas `CK Ringen´ Bengtsson skulle på träningsläger i Costa Del Sol längst jävla ner i Spanien. Jag hade aldrig träffat Thomas innan när vi möttes på flygplatsen, vi började småsnacka och kom in på musik. Jag nämnde nog att jag gillade Hard Core och rock av den elakare sorten, då sa han plötsligt på sin fina skånska -Lauyysna pau di haäiir! [Lyssna på det här]. Han räckte över sin kassetfreestyle, jag tog på mig lurarna och tryckte på PLAY. Det började smygande och jag tänkte, fan va segt, men sen BOOM! Låten blev lägrets soundtrack och vi spelade den aphögt på Körvs 24-kanalare innan träningarna för att få igång cylindrarna. Faktum är att jag plockar fram den än idag när så behövs, det kan vara när jag visualiserar Grande Final eller skall på ett knivigt leverantörsmöte. Här kommer den mina damer och herrar det närmsta jag kommit att uppskatta Hip Hop; sången Anger med Downsetsorkester.



Full Pull från Greven

1 kommentar:

Anonym sa...

Greven, jag får sån jävla ståpäls! Otroligt bra