fredag 29 april 2011

Första turen



Sarah och jag begav oss ut på premiärcykling idag, jädrans vad gött det var! Konstigt till en början förstås när man inte suttit på cykeln sen i september men efter lite felväxlingar och en ofrivillig track standing (just det ja, fötterna sitter ju fast...) så är man på banan igen. 2,2 mil, 24 i snitt, glida längs ribban i kvällssolen, sömnadssnack och sen lite fartkänsla ut mot Brofästet. That´s what I´m talking about! Kvalitet! Någon som blir sugen?!

Men den stora behållningen från dagens cykeltur var nog den brutalt snygga nya hojen som Sarah investerat i, OJ vilken läckerbit! En ära att få vara med första gången som de sprillans nya däcken fick möta asfalt. Jag grämer mig för att jag inte tog ett smygfoto, men jag kan säga så mycket som att den var blank, vit, blå, röd och galet fin. Såg snabb ut, och efter ett rullningstest i en nerförsbacke så kunde jag även konstatera att den var snabb. Coolt!

3 kommentarer:

Sarah sa...

En helskön runda Amelie! Tack! Perfekt fredag! Good work i backar och på platten. Ser fram emot sommaren och mycket mer cykling,

Men det där med snabbheten förklarades ju av någonting som har med bromsa i nedförsbacke att göra...

Galet fin cykel håller jag med om. Baby wipes efter varje runda nu!

Amelie Olofsson sa...

Haha, jag lägger en "like" på det där sista! ;-)

Jenny sa...

Vad härligt tjejer! Ser fram emot att ta ett tipp på guldklimpen Sarah :) Och vad smart med baby-wipes, det ska jag sno!