fredag 7 oktober 2011

Hur gör man Tdf-tecknet?!


Igår kväll läste jag, måttligt road, DN's ledare av Erik Helmerson. Efteråt kände jag mig förvirrad och osäker på vad det är cyklisterna håller på med där uppe i storstan. Tdf-tecken, cykeltävlingsdress, hybridcyklar för 20 000kr m.m???

Därefter läste jag, mycket mer road, Freddes uttömmande förklaring till hur och varför DN's Erik Helmerson valt att attackera meddelålders hurtbullar på cykel.

Dock har jag ännu inte funnit någon beskrivning av hur man gör Tdf-tecknet.
Jag kan peace/victorytecknet, fuck-you-fingret, Läderlappen och Robin-OK-tecknet och gängtecknet för East,- och West-side, är man riktigt cool kan man även skriva blood med fingrarna. Både Clabbe, Soldes rockstar och Ninja-Jen är tillräckligt gangsta för att kunna skriva blood, men Tdf???


3 kommentarer:

Dan Stenqvist sa...

Bra där Zorn. Vi ska reda ut det här, tillsammans.

Snarkus sa...

glöm inte den enarmade pelikanen! kanske det viktigaste tecknet. tdf-tecknet känner jag inte till heller.

D. Zorn sa...

Word!