lördag 4 augusti 2012

Nya tider.

Tiderna förändras och man mognar. För min del är tiden mogen för min första "Pappacykling"! Ryktet går att om man stiger upp med tuppen så kan man få se mången Onsdagsspurtare  på daggvåta vägar utåt Genarp, alena tuggandes styrlinda i sitt anletes svett. Varför det tvunget skall ske i svinottan har jag ingen aning om, men det ligger väl i sakens natur och måste kanske genomlidas för att förstås på ett djupare plan?

Hur som haver...om någon mamma, pappa, ungkarl eller vem som helst är sugen att följa med så ska jag försöka ge mig ut i morgon onsdag vid 07:30...08:00, hemma klockan 10:00...10:30. Ambitionen är hygglig gubbfart...säg 6,7,8 mil??? Serverar Aldo morgonkaffe?


1 kommentar:

D. Zorn sa...

08:00 vid Pildammsparken, Pildammsvägen/Carl Gustafs väg för avfärd mot Höllviken och en runda med Formtoppen. Jag kommer såsmåningom att avvika för att hinna köra 26 backintervaller vid brofästet innan klockan tio. Väl mött.