måndag 26 juli 2010

Premiär: Linjelopp.

Årets upplaga av Onsdagsspurten är full av överraskningar. Nu på onsdag ska det köras linjelopp. Reglerna är enkla. Alla startar samtidigt och först i mål vinner. Detta kommer att ske på en 9 km slinga. Vi kommer att köra 5 varv. På varje varv kommer det att delas ut spurtpoäng.
Om man är avhängd och känner att man inte har med tätstriden att göra så kan man gå i mål efter 4 varv för att inte alla ska behöva vänta på att alla ska över mållinjen.
Kommissarie för linjeloppet kommer självklart Thomas Gervard att vara.
Varvet är kända marker: Start/mål efter den branta backen mellan spurt 1 och 2. Varvet körs motsols!

Vi har inte lyckats stänga av trafiken så ni få ta det försiktigt med bilar och dylikt.
Vi ses som vanligt vid blomsterkiosken 19.30 för lite uppvärmning ut till start!
Frågor?

8 kommentarer:

espressobiker sa...

Varför kör ni motsols? Kör man medsols? Det är ju trafiksäkrare att köra medsols så att man inte måste korsa den andra vägbanan i varje korsning.

I övrigt låter det som en kul etapp som jag tyvärr kommer misa :(

Helena sa...

Gäller fem varv för damerna också?

Martin Gustafsson sa...

Ja, med tanke på trafiksäkerheten kanske det trots allt är bättre medsols.

Tanken var ju att få med backen på slutet. Men det kanske inte är ett måste? Säkerheten går nog före i detta fall?

Martin Gustafsson sa...

Kör man medsols så kan man ha mål på samma ställe som bergspriset gick i mål förra året. D.v.s. gamla spurt 3.

Johan C sa...

Det är en dubbelfiligväg man kör över och det är mitt i spurt 2. Där är god sikt. Annars är alla andra enfiliga. Så det blir samma lika. Vi testar att kör som vi sagt. Men som vanligt så får man köra försiktigt. Inte huvudet under armen!
Damerna får köra ett kort sammanträde vid blomsterkiosken hur många varv ni vill köra! Vi är öppna för alla förslag för rättvisa ska ske!
Ses imorgon. Team Solde är laddade som tusan. Sportchefen Klabbe har lovat en tidig utbrytning för att få TV-tid.

Snarkus sa...

hur gick det?!?

Den 8e Kaptenen sa...

Anonym sa...

Trevligt att ni kör mitt favoritvarv som jag har hittat sedan jag flyttade till Malmö, har dock bara kört medsolsvarianten... Hoppas att jag kan vara med nästa gång och utnyttja min avdankade rutin och dåliga kondition till något bra...

Martin